جهان اقتصاد نوشت:مهدی تقوی اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خرابکاری‌های دولت‌های نهم و دهم در حوزه اقتصاد که به افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی منتهی‌شد را باید در تاریخ ثبت کرد و به نظر می‌رسد یکی از دلایل توصیه مقام معظم رهبری برای حضور نیافتن رئیس دولت آن دوران در انتخابات همین موضوع باشد.

 

وی افزود: شورای نگهبان باید محمود احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کند زیرا نرخ رشد منفی و تورم ۴۰ درصدی بازمانده دوران ریاست جمهوری ایشان است.

تقوی با اشاره به اینکه مردم در آن دوران روزبه روز فقیرتر شدند، ‌اظهارداشت: آسیب‌های اجتماعی زیادی در دوران ریاست احمدی‌نژاد بر دولت در کشور رواج یافت و اگر دوباره ایشان برمسند قدرت بنشیند مردم باید به دیگر کشورها مهاجرت کنند.

وی ادامه‌داد: کارنامه دولت نهم و دهم مؤید این است که ایشان اصلا صلاحیت قرارگرفتن دوباره در رأس دولت را ندارد و رسانه‌ها باید اطلاع رسانی کنند که در آن دوران چه اتفاقات ناخوشایندی برای کشور رقم خورد.

استاد داشنگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه انتقاداتش به امروز برنمی‌گردد و در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد هم اقدامات او را نقد ‌کرده‌است، توضیح‌داد: براین باور هستم که هر کسی می‌داند با افزایش قیمت حامل‌های انرژی تورم و رکود ایجاد می‌شود ولی احمد‌ی‌نژاد، وزراء و مشاورانش این را نمی‌دانستند.

وی گفت: امروز وظیفه ما به عنوان معلم اقتصاد و خبرنگاران به عنوان نمایندگان اذهان عمومی این است که تورم ۴۰ درصدی، نرخ رشد منفی اقتصاد و افزایش بیکاری در آن دوران را به مردم یادآوری کنیم.

تقوی با ابراز ناخشنودی خود از بی‌توجهی محمود احمدی‌نژاد به توصیه مقام معظم رهبری و ابراز امیدواری از اینکه شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تأیید نکند، تأکیدکرد: اگر ایشان یا هرکدام از دوستانشان به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند مردم فقیر و فقیرتر می‌شوند و بسیاری چاره‌ای جزء مهاجرت نخواهند داشت کنند.

 

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 655949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
    0 7
    ودرزمان روحانی ادامه پیدا کرد
  • علی احمدی IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
    0 5
    بنام خدا اقای دکتر بنا نظر شما باید دولت قبلی قیمت گازوییل را همان 170 ریال ثابت نگه می داشتند و به اصلاح قیمت دست نمی زنند . شما که استاد اقتصاد هستید و قانون قیمتهای نسبی را می دانید . در خصوص افزایش تورم 40 درصدی مربوط به اصلاح نرخ ارز بود که از 1226 تومان به 2400 تومان افزایش یافت و همین دولت نیز این نرخ را به 3250 تومان رساند . اگر نرخ ارز در دولت قبل اصلاح نمی شد حجم واردات ارزان قیمت 100 برابر فعلی می بود . هدف از این مطالب دفاع از عملکرد دولت قبل نمی باشد بلکه استدال حضرتعالی از نظر اصول اقتصادی منطقی بنظر نمی رسد