ضرورت نوسازی ناوگان ریلی با تکیه بر توان داخلی

عضوکمیسیون عمران مجلس با اشاره فرسودگی ناوگان حمل و نقل ریلی کشور، گفت: انتقال فناوری و تکنولوژی ساخت واگن و ریل از خارج از کشور می تواند نوسازی ناوگان ریلی را با علم روز سرعت ببخشد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مجید کیان پور با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل ونقل ریلی کشور،گفت:نوسازی این ناوگان با هدف افزایش ایمنی و اعتماد مردم برای استفاده از آن لازم است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خرید واگن و ریل برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی است، افزود: بهترین راه برای رعایت سیاست های ابلاغی درخصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی استفاده از توان داخلی یعنی خرید از شرکت های تولید کننده کشور است.

خرید واگن و ریل از خارج از کشور صرفه اقتصادی ندارد

وی با تاکید براینکه خرید واگن و ریل از خارج از کشور صرفه اقتصادی ندارد،تصریح کرد:بسیاری از شرکت های تولیدکننده داخلی توان تولید مایحتاج مورد نیاز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی را داشته از این رو باید خرید از شرکت های داخل کشور انجام شود.
کیان پور با بیان اینکه انتقال فناوری و تکنولوژی ساخت واگن و ریل از خارج از کشور می تواند نوسازی ناوگان ریلی را با علم روز سرعت ببخشد،گفت: واردات تکنولوژی روز دنیا ،مصداق لبیک به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد:کارخانجات داخلی باید در زمینه تولید ریل و واگن به مرحله تولید همسو با علم روز دست یابند تا به این ترتیب سهم ناوگان حمل و نقل ریلی از جابه جایی مسافر و بار بیشتر شود.

سهم ناوگان ریلی در جابجایی مسافر 5 درصد است

کیان پور گفت: در حال حاضر سهم ناوگان ریلی در جابه جایی مسافر 5 درصد و در جابه جایی بار 10 درصد است که باید طبق برنامه ششم توسعه سهم این دو افزایش یابد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: با توجه به ایمن تر بودن ناوگان ریلی به نسبت سایر وسایل حمل و نقل باید توجه بیشتری به نوسازی آن صورت بگیرد.

46

کد خبر 655998

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار