۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵

ایسنا نوشت: وزیر دفاع ونزوئلا در آستانه اعتراضات سراسری اپوزیسیون علیه مادورو به رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین اعلام وفاداری کردند. به دستور مادورو نیروهای نظامی در خیابان‌ها مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ونزوئلا برای برگزاری اعتراضات فردا (چهارشنبه) ضد نیکولاس مادورو که به گفته اپوزیسیون "مادر تمام اعتراضات" است، آماده می‌شود. بیش از دو هفته از زمان آغاز درگیری‌های خونبار میان پلیس و معترضانی که به اقدامات مادوروی چپ‌گرا و متحدان او در راستای "تحکیم موضع خود در قدرت" اعتراض دارند، می‌گذرد.

اپوزیسیون راست‌میانه ونزوئلا از ارتش که یکی از پایه‌های قدرت مادورو است، خواسته تا علیه رئیس‌جمهوری اقدام کند. عامل این تحولات، بحران سیاسی و اقتصادی است که موجب کمبود شدید مواد غذایی، شورش و غارت شده و کاراکاس مدت‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کند. 

اما پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد ارتش "وفاداری بی قید و شرط خود را به رئیس‌جمهوری ونزوئلا تایید می‌کند." این سخنان لوپز مقابل هزاران تن از اعضای مسلسل به دست "شبه‌نظامیان بولیواری" حامی مادورو مطرح شد که با مشت‌های در هم فشرده مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کرده بودند.

مادورو با قدردانی از حمایت ارتش و این نیروها اعلام کرد قصد دارد تعداد نیروهای شبه‌نظامی را به نیم میلیون تن برساند. او گفت: هزینه وفاداری با وفاداری پرداخت می‌شود.

تجمع این نیروها ساعاتی پس از آن انجام شد که مادورو به ارتش دستور داد تا در دفاع از "انقلاب بولیواری" در خیابان‌ها مستقر شوند. این دستور چندان باب میل اپوزیسیون نبود و انریکه کاپریلس، رهبر ارشد اپوزیسیون ونزوئلا اقدام مادورو را رد کرد. او در پیامی توئیتری نوشت: این آدم قدیمی اعلام کرده به هر شبه‌نظامی دولتی یک مسلسل می‌دهد. او ناامیدتر از همیشه است. ونزوئلا مسلسل نمی‌خواهد؛ غذا می‌خواهد و دارو.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =