پژمان معمارزاده رهبر ارکستر ایرانی- فرانسوی می‌گوید برایش جای شگفتی است که نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای کارهایی از گابریل فوره و مندلسون که قطعات سختی هم هستند، آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فردا چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ ارکستر سمفونیک تهران با یک رهبر مهمان در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در این اجرا پژمان معمارزاده رهبر ارکستر ایرانی مقیم فرانسه به عنوان رهبر مهمان همراه با ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه خواهد رفت. پژمان معمارزاده که مدت 17 سال است رهبری ارکسترهای مختلفی را در اروپا عهده‌دار است در این‌باره توضیح داد: «از جمله ارکسترهایی که با آن‌ها همکاری داشته‌ام ارکستر مجلسی ایسلند، ارکستر تولوز فرانسه، ارکستر برلین و همچنین رادیو ملی لهستان بوده‌اند.»

او که سال گذشته به همراه جمعی از نوازندگان به ایران سفر کرده بود در این باره گفت: «سال پیش به همراه 20 نفر از نوازندگان ارکستر خودم و 120 جهانگرد به ایران سفر کردیم و در مکان‌های تاریخی مختلفی مثل باغ فین کاشان، چهل ستون اصفهان، نقش رستم فارس و همچنین در تالارهای وحدت تهران و تالار حافظ شیراز به اجرای برنامه پرداختیم تا جهانگردان مختلف با تاریخ و پیشینه کشورمان بیشتر آشنا شوند.»

معمارزاده درباره انگیزه‌های خود از همکاری با ارکستر سمفونیک تهران تصریح کرد: «سال گذشته و در سفر به ایران علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد ایران کارهای من را دید و ابراز امیداوری کرد زمینه همکاری بیشتر  فراهم شود و این برنامه در ادامه همان صحبت‌هایی است که سال گذشته انجام شد.»

این رهبر ارکستر درباره قطعاتی که در این برنامه رهبری می‌کند گفت: «قرار است دو کار از گابریل فوره با همکاری گروه کر تهران و همچنین یک قطعه سمفونیک از مندلسون را روی صحنه اجرا کنیم.»

او درباره نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران ضمن ابراز خشنودی از این همکاری گفت: «برای من جای شگفتی داشت که نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران که متوسط سن آن‌ها 25 سال است برای اجرای این کارها که قطعات سختی هم هستند آمادگی کامل داشتند. ضمن تمرین‌هایی که با آن‌ها داشتم متوجه علاقه، پشتکار و استعداد زیاد آن‌ها شدم. همچنین بسیار خوشحالم از همکاری با استاد شهرداد روحانی و امیدوارم این همکاری موجب پیشرفت نوازندگان جوان ارکستر سمفونیک تهران باشد.»

پژمان معمارزاده متولد 1351 است و در سال 1356 به همراه خانواده خود به پاریس سفر کرد. او تحصیلات خود را در کنسرواتو پاریس، بلژیک، اتریش ادامه داده و بعدها در ماینز آلمان به پایان رسانده است.

ارکستر سمفونیک تهران روز 30 فروردین ساعت 21:30 با حضور پژمان معمارزاده در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =