ایسنا نوشت:دادستان دادسرا و دادگاه‌های نظامی استان ایلام گفت: به‌هیچ‌عنوان نیروهای مسلح حق جانب‌داری و حمایت از کاندیدا، حزب و یا جریان خاص فکری یا سیاسی ندارند.

بهرام عظیمی در گفت‌  وگویی اظهار کرد: در برگزاری، حفظ و حراست از صندوق‌های رأی و آراء مردم نیروهای مسلح باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند و با تمام توان از آراء و نظر مردم و صندوق‌های رأی حراست و صیانت کنند.

وی بابیان اینکه تأمین امنیت انتخابات و حراست از صندوق‌های رأی بر عهده‌ی نیروی انتظامی است و این نیرو باید با تمام توان در این راستا تلاش کنند، افزود: در استان ایلام نیروی انتظامی آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات دارد و با هرگونه بی‌نظمی و در برگزاری انتخابات برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

دادستان دادسرا و دادگاه‌های نظامی استان ایلام با اشاره به اینکه باید زمینه حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی در کمال آرامش و امنیت ایجاد شود که در این زمینه خوشبختانه نیروهای مسلح به‌خوبی پای‌کار هستند، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به‌هیچ‌عنوان نباید به نفع یا ضرر کاندیدا یا حزب خاصی در انتخابات فعالیت کنند.

عظیمی ادامه داد: در قوانین اختصاصی ارتش، نیروی انتظامی و سپاه وظیفه خاصی برای نیروهای مسلح تعریف‌شده و آنچه وجه مشترک نیروهای مسلح است حفاظت و حراست از کیان نظام اسلامی و مرزها و تأمین امین مردم است.

وی بابیان اینکه هر چیزی که باعث شود تمرکز نیروهای مسلح از وظیفه اصلی‌شان دور شود ناپسند و شرعاً و قانونی ممنوع است، افزود: قوانینی در قالب قانون مجازات نیروهای مسلح تدارک دیده‌شده و توسط دادسرا و دادگاه‌ها،به جرائم نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند.

دادستان دادسرا و دادگاه‌های نظامی استان ایلام با اشاره به اینکه نیروهای مسلح به دلیل استعداد نیرو، امکاناتی و قدرت نفوذ جایگاه حساس و ویژه‌ای دارند، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به‌هیچ‌عنوان نباید درگیر و یا عضو گروه، سازمان یا تشکل یا حزب خاصی باشند.

عظیمی با تأکید بر اینکه اگر نیروهای مسلح وارد مناقشات و درگیری‌های سیاسی شود از وظیفه اصلی خود دور می‌شوند، افزود: قانون به‌صراحت اعلام کرده جانب‌داری، عضویت و حمایت از احزاب و جریان ساسی در انتخابات برای نیروهای مسلح ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون حفاظت و حراست از صندوق‌ها در انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است و حق دخالت در امور اجرایی و نظارت را ندارد، گفت: عضویت یا دخالت نیروهای مسلح در انتخابات 6 تا 3 سال حبس دارد و همچنین استفاده از امکانات نیروهای مسلح هم 3 سال حبس دارد.

دادستان دادسرا و دادگاه‌های نظامی استان ایلام ادامه داد: در دادگاه‌ها و دادسرای نظامی اصل و اولویت کاری بر پیشگیری است لذا در این زمینه در سطح نیروهای مسلح استان به‌صورت مداوم کلاسی‌های آموزش توجهی و آگاهی‌بخشی در همه زمینه‌ها بخصوص امر مهم انتخابات برگزار می‌شود.

عظیمی افزود: در کلاس‌های آموزشی نوع انجام مأموریت‌ها و مجازات هرگونه تخلف برای نیروهای مسلح توضیح داده می‌شود و تاکنون آموزش‌ها به‌خوبی جواب داده و سلامت خوبی در بین کارکنان نیروهای مسلح استان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مردم در ایام انتخابات تخلفات نیروهای مسلح را به این سازمان گزارش کنند تا در سریع زمان ممکن و به‌موقع برخورد شود، تصریح کرد: عِرق به‌نظام و توجه به تأکیدات دین مبین اسلام موجب پویایی و سلامت نیروهای مسلح شده است.

دادستان دادسرا و دادگاه‌های نظامی استان ایلام اضافه کرد: دادسرا و دادگاه‌های نظامی به‌شدت با تخلفات نیروهای مسلح برخورد می‌کند و باکسی تعارف یا اغماض نمی‌کند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =