۱ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مدارس در خوی

فرهنگ‌سازی تفکیک زباله در مدارس،با توزیع سطل های ویژه تفکیک پسماند تر و خشک از امروز به همت شهرداری خوی در این شهرستان آغاز شد .

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ابراهیم خلیل گلصنم لو با اشاره به لزوم فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا گفت: با توجه به لزوم تفکیک پسماند تر و خشک، معاونت خدمات شهری شهرداری از صبح امروز سه شنبه ۲۹ فروردین توزیع سطل های زباله ویژه پسماند تر و خشک در مدارس آغاز کرد.

وی افزود: تفکیک زباله های تر و خشک در مبدا یکی از مهمترین اقداماتی است که در جمع آوری مناسب پسماند شهری تاثیر گذار بوده و قطعا برنامه ریزی مناسبی برای رفتن به سمت و سوی بازیافت این مواد می تواند با ساماندهی این موضوع امکان پذیر خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری خوی تاکید کرد: در حال حاضر روزانه بین ۱۲۰ الی ۱۳۰ تن پسماند شهری از سطح شهر جمع آوری شده و با در نظر گرفتن تمامی هزینه های صورت گرفته در این بخش در طول سال هزینه ای بالغ بر ده میلیارد تومان صرف جمع آوری پسماند شهری می شود.

گل صنم لو تصریح کرد: آمار و اطلاعات لازم برای اجرای بخش دوم طرح توزیع سطل زباله های ویژه تفکیک پسماند تر و خشک برای ادارات، سازمان ها، بانک ها، نهادهای عمومی و دولتی تهیه شده و بعد از طی فرایند تعیین پیمانکار، این بخش نیز اجرا خواهد شد.

وی گفت: کاهش زباله در سطح شهر و معابر اصلی نیز از دیگر مواردی است با اجرای این طرح شاهد آن خواهیم بود.

معاون خدمات شهری شهرداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح "روز بدون زباله" که از ساعت ۱۱ پنجشنبه های آخر هر ماه اجرا می شود افزود: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با محیط زیست شهرستان و قرار گرفتن در هفته زمین پاک طرحروز بدون زباله طی هفته اول اردیبهشت ماه و با حضور همه فعالین محیط زیست، مسئولین و سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه و محیط زیست شهرستان اجرا می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =