«آدم، آدم است»، نمایشی بدون تقلید‌های رایج

«چیستا یثربی»، کارگردان، نویسنده و شاعر مهمان نمایش «آدم، آدم است» بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چیستا یثربی کارگردان، نویسنده و شاعر، به تماشای نمایش «آدم، آدم است» به کارگردانی حبیب الله دانش نشست.

او پس از پایان نمایش گفت: «کار بسیار خلاقانه‌ای بود. من اجراهای مختلفی از این متن برشت دیده‌ام. در این کار سعی شده‌بود مقوله‌ فاصله‌گذاری دراماتیزه شود و این خیلی برای من جذاب بود».

او درادامه گفت« هماهنگی گروه واقعاً خوب بود. هماهنگی موسیقی و حرکات فرم در بطن نمایش نشسته ‌بود و بخشی جدایی‌ناپذیر از کار شده‌ بود. مهم‌ترین جذابیت کار برای من این بود که حرف نمایش‌نامه، خوب ارائه شده‌بود»

او دررابطه با متن نمایش گفت:  متن‌های برشت، متن‌های مشکلی هستند. اما در این نمایش در قالب نیمه‌طنز، در اجرای متن موفق بود. این نمایش در عین مدرن و پیش‌رو بودن، حرف خود را به شکلی صحیح و کلاسیک زده‌بود. هماهنگ کردن این تعداد بازیگر با فرم، موسیقی و طنز، کار مشکلی است. نهایتاً می‌توانم بگویم،اجرایی که دیدم  خیلی از خطوط کلیشه‌ای شده در مورد برشت را می‌شکند.

او درپایان گفت «به نظر من این اجرا باید دیده‌ شود. امیدوارم اساتید دانشگاه‌ها و دانشجوهایی که گمان می‌کنند تئاتر کار کردن، کار آسانی ا‌ست به دیدن این نمایش بیایند. مشخص بود که تمرین زیادی برای این اجرا انجام شده‌است. من همواره به دانشجویانم می‌گویم اول باید پیام اصلی برشت را بفهمید و سپس به شیوه‌های نوین اجرا فکر کنید. این نمایش مثال خوبی برای این موضوع است. من از دوران جوانی تا امروز، اجراهای زیادی از «آدم، آدم است» دیده‌ام، نکته‌ای که توجه‌ من را جلب کرد، این بود که در این نمایش سعی شده‌بود از کسی تقلید نشود. کارگردانی کار بسیار فکر شده ‌بود.»

حسن برجکی ، فرزانه جمال زاده، فریبا رسولی، علی اصغر زارعی ، محمدرضا صالحی، صادق طالعی، عباس طباطبایی ، حسن فضلی ، نگار محمدزاده ،عباس نورمحمدی، فریبرز واحدی در نمایش «آدم آدم است» ایفای نقش می‌کنند.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند از روز18 فروردین ساعت 20:30 هر روز غیر از شنبه‌ها به تالار مولویی در میدان انقلاب، خ 16 آذرتالار مولوی مراجعه کنند.

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =