۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵

ایرنا نوشت: خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز یکشنبه در گزارشی از دستگیری و زندانی شدن یک شهروند آمریکایی توسط کره شمالی خبر داد.

در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، این سومین شهروند آمریکایی زندانی شده در کره شمالی است.
خبرگزاری کره جنوبی همچنین در گزارش خود، این فرد را «کیم» 50 ساله و استاد سابق دانشگاه معرفی اما اطلاعات بیشتری از وی منتشر نکرده است.


همچنین اعلام شده که دستگیری این فرد روز جمعه (31 فروردین) در فرودگاه پیونگ یانگ صورت گرفته است.
یونهاپ با اعلام اینکه او سابقه استادی در دانشگاه «یان بیان» چین را هم در کارنامه دارد، یک فعال مدنی است که در خصوص ارسال کمک های بشردوستانه به کره شمالی فعالیت داشت و تا قبل از دستگیری نیز یک ماه نیز در این کشور اقامت داشته است.


یونهاپ احتمال داده است که کره شمالی با دستگیری این فرد تلاش دارد بهانه ای برای چانه زنی در گفت وگوهای مربوط به مساله هسته ای شبه جزیره کره و فعالیت های تسلیحاتی و اتمی خود در برابر آمریکا داشته باشد.
با این حال سازمان اطلاعات و جاسوسی کره جنوبی اعلام کرده که هنوز هیچ اطلاعات رسمی در باره دستگیری این فرد بدست نیاورده است.


یونهاپ در ادامه گزارش خود آورده است که از سال 2009 تا به امروز، 10 آمریکایی در کره شمالی عمدتا به اتهام جاسوسی دستگیر شده و کسانیکه آزاد نشده اند، به اردوگاههای کار اجباری طولانی مدت فرستاده شده اند.
این گزارش تاکید کرده است که هم اکنون دو آمریکایی دیگر در این اردوگاهها حضور دارند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =