به گزارش میراث آریا:

سنگ نگاره‌‌ای رنگ آمیزی شده از تصویر پرنده‌ای که در حدود 40 هزار سال پیش منقرض شده در شمال استرالیا کشف شد.

این سنگ نگاره‌ها که در حدود دو سال پیش کشف شده اند به رنگ سرخ اخرایی بوده و تصویری از دو پرنده بزرگ شبیه به پرندگان بومی استرالیایی به نام امو را نشان می دادند که در بررسی‌های اخیر باستان‌شناسان تغییر هویت داده و به پرندگان غول پیکر منقرض شده تبدیل شدند.

به گفته دیرینه‌شناسان، این نقاشی‌ها شباهت چندانی به پرندگان بومی استرالیای امروز نداشته و انگشتان نازک و بزرگ و پاهای کوتاه آنها را شبیه به دسته جنیرونیس‌‌ها نشان می‌دهد که در حدود 40 هزار سال پیش منقرض شده اند.

برخی دیگر معتقدند، اگرچه اینگونه پرندگان ازخانوداه جنیورنیس‌ها نباشند متعلق به گونه دیگری از پرندگان هستند که تاکنون شناخته نشده اند.

با این وجود دانشمندان بررسی و کاوش بیشتر برای یافتن احتمالی شواهد و مدارک مرتبط با چنین سنگ نگاره‌هایی را در دیگر نقاط استرالیا لازم دانسته و معتقدند هنوز هم ده‌ها هزار سنگ نگاره کشف نشده دیگری وجود دارد که راز زندگی و امرار معاش بومیان استرالیا را فاش خواهد کرد.

به گفته محققان محل قرار گرفتن اینگونه سنگ نگاره‌ها را مناطق صعب العبوری ذکر کرده اند که تنها به کمک بالگرد‌ها امکان دسترسی به آنها موجود است ازاینرو احتمال تخریب آنها به دست ساکنان بومی را تا حدودی نزدیک به صفر دانسته اند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 65786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =