ایسنا نوشت: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن درصدد قرآن‌هراسی است و ما باید کاری کنیم که روز به روز قرآن بیشتر در زندگی ما جاری باشد و امیدواریم بتوانیم این مسوولیت را عملیاتی کنیم.

امیر سرتیپ پوردستان در حاشیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم اظهار کرد: جهان اسلام امروز نیازمند قرآن است و وظیفه ما مسلمانان این است که توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشیم. جهان استکبار تلاش می‌کند قرآن را از متن و بطن زندگی ما دور کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن درصدد قرآن‌هراسی است. فیلم فتنه را درست می‌کند و یک آیه از قرآن را در آن تلاوت کرده و پس از آن انفجاری در اتوبوس رخ می‌دهد. اینگونه می‌خواهد نشان بدهد که قرآن کتاب تروریست‌هاست. وظیفه ما این است که قرآن را وارد زندگی خود کنیم.

او ادامه داد: ما با عمل به قرآن می‌توانیم لبخند را بر لب پیامبر(ص) بیاوریم. خداوند را شاکریم که قرآن در لحظه لحظه زندگی ما آمده است و امیدواریم بتوانیم این مسوولیت را عملیاتی کنیم. بنده از طرف ستاد کل نیروهای مسلح این وعده را می‌دهم که سال آینده هم نیروهای نظامی و ارتشی در این مسابقات حضور داشته باشند.

همچنین در این مراسم محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه سال گذشته قرائت و حفظ قرآن در 17 کشور بود و امسال به 23 کشور افزایش یافت، گفت: ما یک جامعه هدفی را در سازمان بهزیستی تشکیل داده‌ایم و در طول ایام سال مسابقات و جشنواره‌هایی را تحت پوشش مرکز بهزیستی برپا می‌کنیم که منتخبین آنها به این مسابقات معرفی می‌شوند.

وی گفت: به دلیل همین فعالیت‌ها بود که ما عضو شورای عالی قرآنی کشور شدیم. در ارزیابی دستگاه‌ها نیز رتبه برتر را دریافت کرده و با سازمان دارالقرآن تفاهمنامه‌ای برای شناسایی و گسترش تعالیم قرآنی در بین سازمان بهزیستی کشور امضا کردیم.

وی تاکید کرد: راه نجات بشر و غلبه بر سختی‌ها و اعتبار و توانمندی‌ها در عملی کردن فرهنگ قرآنی در جامعه است. ما برای کنترل آسیب‌های اجتماعی باید فرهنگ و فهم قرآن را در جامعه نهادینه کنیم.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658360

برچسب‌ها