۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: به علت سرازیر شدن پول به سیاست، منافع ویژه و برآوردن خواسته های گروه های دارای منافع ویژه، بر همه بحث‌ها در واشنگتن سایه انداخته است.

به گزارش رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخنانی در دانشگاه شیکاگو گفت: از یک چیز اطمینان کامل دارم و آن اینکه باید نسل آتی رهبری را در آمریکا به گونه ای آموزش داد که با وجود همه چالش هایی که وجود دارد از جمله نابرابری اقتصادی، در اختیار نبودن فرصت ها، نظام قضایی کیفری که اغلب کارآمدی ندارد و از آن دوری می شود، پدیده تغییرات آب و هوایی و مسائلی که با خشونت در ارتباط است بتوانند برای برآوردن منافع ملی گام بردارند.

وی افزود همه این مشکلات جدی هستند اما حل نشدنی نیستند. آنچه که ما را از اقدام برای رتق و فتق این مشکلات و پیشرفت باز می دارد سیاست های کشور است. و این حقیقت که به علت سیاسی کاری برای بدست آوردن منافع حزبی و شخصی، احزاب ما به شدت از یکدیگر دورتر و دورتر شده اند و به توافق رسیدن آنها به نسبت سخت و سخت تر شده است. و نیز به علت سرازیر شدن پول به سیاست، منافع ویژه و برآوردن خواسته های گروه های دارای منافع ویژه، بر همه بحث ها در واشنگتن سایه انداخته است و به گونه‌ای گسترش پیدا کرده که اکثریت مردم آمریکا از درک آن عاجزند.

اوباما گفت به علت تغییراتی که در رسانه های گروهی اتفاق افتاده هم اکنون با وضعیتی روبرو هستیم که هر کس تنها به افرادی گوش فرا می دهد که نگرش و دیدگاه های وی با دیدگاه او همخوانی دارد و افراد و گروه ها دارند واقعیت های مورد نظر خود را تقویت می کنند و واقعیت مشترکی را که به ما اجازه می دهد بحث و گفتگویی سالم داشته باشیم نادیده می گیرد. و لذا توافق بر سر منافع مشترک سخت شده و پیشرفت بدست نمی آید.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =