۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۱

گفته های سطوح فوقانی مدیران و دست اندکاران حوزه مسکن بیشتر شباهت به پیش بینی و ابراز امیدواری دارد تا قطعیت از یک اتفاق در حوزه مسکن.

« قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد؟ » این شاید کلیشه ای ترین سوالی باشد که این روز ها در رابطه با « مسکن » میان شهروندان رد و بدل شده است. گروه زیادی از شهروندان در آستانه تشکیل زندگی جدید خبر هایی که به هر نحو با کاهش قیمت مسکن ارتباط دارد را پیگیری می کنند و به دنبال پاسحی ساده برای این سوال هستند که آیا قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر؟ موضوعی که به نظر می رسد پاسخ قاطعی برای آن وجود نداشته باشد؛ حتی  گفته های سطوح فوقانی مدیران و دست اندکاران حوزه مسکن بیشتر شباهت به پیش بینی و ابراز امیدواری دارد تا قطعیت از یک اتفاق در حوزه مسکن.

پس از اوج گیری قیمت مسکن در اواخر سال 86 و پس از آن رکود این بخش طی چند ماه اخیر هنوز هم اظهار نظر دقیقی در رابطه با سرنوشت قیمت مسکن در آینده وجود ندارد. نکته ای که در میان دست اندکاران حوزه مسکن پر رنگ و واضح به چشم می آید هدف هایی است که کم تر منطقی با آن مخالفت دارد. گفتنی است برخی کارشناسان بخش مسکن بر خلاف اظهار نظر های تئوریک فعالان این بخش اعتقاد دارند مسکن طی روز های آینده افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد. این پیش بینی در حالی صورت گرفته است که به گفته رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املا‌ک، با کاهش قیمت مسکن یکی از اهداف این اتحادیه یعنی دفاع از حقوق مصرف کننده محقق خواهد شد.

 مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املا‌ک با اشاره به برگزاری نخستین همایش اقتصادی آینده بازار مسکن در ایران، در باره اهداف برگزاری این همایش گفت: یکی از بزرگترین هدف های برگزاری همایش ایجاد  حضور تاثیر گذار اعضای این اتحادیه در کاهش قیمت مسکن در کشور است و این مهم در شرایطی مهیا خواهد شد که تمام اعضا در این هدف همراه و همسو باشند.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای موجود  کنترل قیمت مسکن، بدون تردید استفاده از کد رهگیری است و کاهش قیمت مسکن نیز خواسته این اتحادیه است. چرا که با کاهش قیمت مسکن در کنار اعضای این صنف که موفق به کسب درآمد بیشترمی شوند، مردم نیز بهترین بهره را خواهند برد. 

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املا‌ک، یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش را تشریح جایگاه کد رهگیری در این گروه صنفی عنوان کرد و یاد‌آور شد: عبور از فضای سنتی کسب و کار و ورود به فضای جدید  با استفاده کد رهگیری و ورود به دولت الکترونیک شرایط آشنایی بیشتری را می‌طلبد تا تمام اعضا در معاملات خود از آن استفاده کنند.

 

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املا‌ک در‌باره یکسان‌سازی نرخ معاملات مشاوران املاک تصریح کرد: بحث یکسان‌سازی نرخ مشاوران املاک دراین همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا به یک مبنای استاندارد و مشخص دست یابیم. 

وی، حدود صنفی را یکی دیگر از مسائل و مشکلات صنف مشاوران املاک عنوان کرد و گفت: اتحادیه مخالف ایجاد اشتغال یا رقابت اعضا نیست اما آیا درست است در یک محدوده چند مشاور وجود داشته باشد و آیا  این امر به جای  ایجاد رقابت، ایجاد اختلال نمی‌کند. بنابراین اگر حدود صنفی را تعریف کنیم قسمتی از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 65896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =