پیگیری بازسازی و جبران خسارات مناطق سیل‌زده آذربایجان/ بخش نخست اعتبارات دولت تخصیص یافت

نایب رئیس مجلس و نماینده مردم تبریز، با حضور مجدد در مناطق سیل زده شهرستان های آذرشهر و عجب شیر، از تخصیص بخش نخست کمک های دولت برای جبران خسارات این حادثه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود پزشکیان عصر دیروز به همراه هیئتی از مسئولان محلی در مناطق سیل زده شهرستان های آذرشهر و عجب شیر حاضر شد و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای بازسازی و جبران خسارات مالی مردم آسیب دیده قرار گرفت.

وی در جلسه ی فرمانداری شهرستان آذرشهر، با تماس تلفنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ازتخصیص بخش نخست اعتبارات جبران خسارات مناطق سیل زده خبر داد.

پزشکیان تاکید کرد: تمام مسئولان و نمایندگان مردم برای بازسازی و جبران خسارات مالی مناطق سیل زده همت خواهند کرد.

باید برای مقابله با حوادث آماده بود

نایب رئیس مجلس با اظهار تاسف از وقوع اینگونه حوادث در کشور گفت: برخی در هر سانحه دنبال مقصر گشته و در نهایت هم از روی ماجرا به راحتی عبور می کنند در حالیکه اصول مدیریت حکم می کند از هر حادثه درس گرفته و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار آن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در مدیریت نوین جهان، به دنبال مقصر نمی گردند بلکه با کشف مشکل، راه را برای تکرار آن بسته و از وقوع چنین حوادثی جلوگیری می کنند.

لزوم تجهیز ستادهای بحران به تجهیزات نوین

مسعود پزشکیان در ادامه با اشاره به کمبود ابزار و وسایل نوین در ستادهای بحران کشور گفت: امروزه در اغلب کشورهای توسعه یافته جهان، حوادث طبیعی قابل پیش بینی و پیشگیری هستند درحالیکه این مهم در کشور مغفول مانده است.

وی با تاکید بر لزوم تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات مورد نظر گفت: در این خصوص نباید به دنبال حساب و کتاب هزینه بود چراکه می توان با هزینه ای 20 میلیاردی برای خرید تجهیزات مورد نیاز، جلوی خسارات 200 میلیاردی را گرفت.

نایب رئیس مجلس تامین سیستم های دقیق پیش بینی، مونیتورینگ و تجهیزات مدرن هشدار و ارتباط تصویری با مناطق بحران زده را از نیازهای فوری در کشور خواند و گفت: وقتی اغلب مناطق کشور با بحران های طبیعی دست به گریبانند، باید برنامه ای ویژه برای تجهیز ستادهای بحران به تجهیزات روز جهان صورت گیرد.

لزوم تقسیم وظایف دستگاه های مختلف برای مداخله در بحران

وی اظهار داشت: پیش بینی، مقاوم سازی، پاسخگویی و جبران خسارات در اسرع وقت را اصول مهم مواجهه با حوادث غیرمترقبه عنوان کرد و افزود: به نظر می رسد لازم است تا برنامه ای منظم برای تقسیم وظایف دستگاه های مختلف برای مداخله در بحران صورت گیرد.

پزشکیان با تاکید بر زحمات شبانه روزی ارگان های مختلف مانند ارتش، سپاه، پلیس، فرمانداری ها، هلال احمر، آب و برق و گاز و مخابرات و ... در سیل اخیر آذربایجان گفت: به نظر می رسد لازم است در مواقع بحرانی، هماهنگی و تقسیم وظایف بین ارگان های مختلف دقیق تر بوده و به جای دفاع بی مورد و نیز تخریب غیرمنصفانه، از حوادث مختلف عبرت گرفت.

تاکید بر لزوم تسریع بازسازی روستای چنار

پزشکیان در بازدید از روستای چنار عجب شیر، به عنوان یکی از کانون های سیل اخیر در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: باید عملیات بازسازی و جبران خسارات سیل زدگان در اسرع وقت انجام گیرد.

وی تاکید کرد: با سفرهای متعدد و حضور در این مناطق، بر روند بازسازی نظارت و پیگیری های لازم را انجام می دهد.

نایب رئیس مجلس همچنین از اقدامات لازم برای اشتغال افراد بیکار شده، سرپرستی ایتام و قشر محروم مناطق سیل زده تاکید کرد و افزود: بر اساس قول رئیس جمهور محترم، تمام خانه های ویران شده در سیل اخیر به صورت رایگان توسط دولت بازسازی و تحویل سیل زدگان می شود.

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =