۱ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰

هفته‌نامه امریکن‌فری‌پرس در گزارشی به بررسی دلایل و شواهدی پرداخته است که نشانگر مرگ بن‌لادن و سوءاستفاده آمریکا از نام اوست.

به گزارش فارس،‌ "ویکتور تورن " نویسنده و روزنامه‌نگار صاحب‌نام آمریکایی طی گزارشی در آخرین شماره هفته‌نامه "امریکن‌فری‌پرس " با طرح این سوال که "آیا اسامه بن‌لادن مرده است؟ " می‌نویسد: در این صورت چرا هم دولت جمهوری‌خواه و هم دولت دموکرات کنونی این مسئله را پنهان کردند؟

این نویسنده آمریکایی تاکید می‌کند که اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد که هم مردن بن‌لادن و هم بی‌گناهی او را در حملات تروریستی 11 سپتامبر ثابت می‌کند.

تورن می‌افزاید: پنج می سال جاری، "محمود احمدی‌نژاد " رئیس‌جمهوری ایران به شبکه تلویزیونی "ای‌بی‌سی " گفت: "بن لادن در واشنگتن است، زیرا او روابط خوبی با جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا داشت، آنها با هم در زمینه نفت فعالیت می‌کردند. "

در همین حال دو فیلم‌ساز ایسلندی در ماه آوریل مستندی را با عنوان " کوکائین پوشیده " منتشر کرد که ادعا داشت بن‌لادن از سال 2003 در یکی از هتل‌های لوکس تهران زندگی می‌کند.

این گزارش با بیان این مطلب که واقعا چه اتفاقی برای بن‌لادن افتاده است، می‌نویسد: بهتر است وقایع را به ترتیب زمانی مورد بررسی قرار دهیم؛ در مارس 2000، هفته‌نامه "آسیا ویک " از بیماری کلیه بن‌ لادن خبر داد و تاکید کرد که این مسئله زندگی او را با خطر جدی مواجه کرده است.

روزنامه لوفیگارو فرانسه نیز در جولای 2001 گزارش داد که دکتر "تری کالووی " ( Terry Calloway) از بیمارستان آمریکایی دبی به دلیل عفونت مجاری ادرار بن‌لادن، یک جراحی بر روی او انجام داد.

در همین رابطه "ریچارد لابویر " (Richard Labeviere) نویسنده کتاب "کریدورهای ترور " این ادعا را مطرح کرده است که "لاری میچل " رئیس ایستگاه سیا در دبی با بن‌لادن در بیمارستان دیدار کرده و سپس در 15 جولای به مقر سیا در "لانگلی " ایالت ویرجینیا بازگشته است.

بر اساس این گزارش، "بری پترسن " مجری برنامه اخبار عصر شبکه سی‌بی‌اس آمریکا در 28 ژانویه 2002 خبر داد که بن‌لادن دهم سپتامبر 2001 یعنی یک روز قبل از وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر در بیمارستان راولپندی پاکستان بستری شده بود. این خبرنگار آمریکایی هم‌چنین تاکید کرد که سازمان اطلاعات پاکستان نیز سازمان سیا را از بیماری بن‌لادن و دیالیز کلیه او مطلع کرده بود.

گزارش سی‌بی‌اس هم‌چنین تاکید می‌کند که یکی از کارکنان بیمارستان راولپندی نیز با تائید حضور بن‌لادن در آن بیمارستان می‌گوید که تصاویر بسیاری از بن‌لادن را دیده و می‌داند که شخص بستری شده در بیمارستان خود بن‌لادن بوده است.

اما پرونده‌های اف‌بی‌آی نشان می‌دهد که در پی حوادث 11 سپتامبر، خانواده بن‌لادن در فاصله روزهای 14 تا 20 سپتامبر 2001، شش پرواز اختصاصی را برای خارج ساختن سریع بستگان خود و خانواده سلطنتی سعودی از آمریکا چارتر کرده‌اند. و این در حالی است که دولت آمریکا نیز اجازه خروج این خانواده را از آمریکا داده و با آن‌ها همکاری کرد.

تورن ادامه می‌دهد: اگر بن‌لادن 11 سپتامبر در بیمارستان پاکستان بستری بوده باشد آن‌گاه می‌توان بیانات او در 16 سپتامبر را نیز توضیح داد که در گفتگو با شبکه الجزیره اظهار داشت: من تاکید می‌کنم که این کار (حملات 11 سپتامبر) را انجام نداده‌ام. و به نظر می‌رسد که این کار توسط برخی اشخاص و بر اساس انگیزه‌های شخصی آن‌ها انجام شده است.

گزارش امریکن‌فری‌پرس می‌افزاید: بن‌لادن 12 روز بعد از این اظهارات نیز به روزنامه "امت " پاکستان گفت: "من در حملات 11 سپتامبر علیه آمریکا دخالتی نداشتم. "

تورن با بیان این مطلب که بن‌لادن دو مرتبه دیگر نیز دخالتش در حملات 11 سپتامبر را رد کرده می‌افزاید: مقامات سازمان سیا نیز در جولای 2006 اعتراف کردند که هیچ مدرک محکمی که بن‌لادن را به 11 سپتامبر وصل کند، در اختیار ندارد.

این در حالی است که در 17 سپتامبر 2001، جورج بوش رئیس‌جمهور وقت امریکا تاکید کرد که "زنده یا مرده " بن‌لادن را باید دستگیر کرد. در عین حال وی طی اقدامی غیر قابل توضیح در 13 مارس 2002 گفت: "من نمی‌دانم بن‌لادن کجا است و هیچ اهمیتی هم به این امر نمی‌دهم. (بن‌لادن) مهم نیست و در اولویت‌ ما قرار ندارد. "

وی هم‌چنین 14 اکتبر 2004 در یک مناظره انتخاباتی گفت: من وقت زیادی را به بن‌لادن اختصاص ندادم.

تورن در ادامه می‌نویسد: آیا رفتار بوش انعکاس دهنده نتیجه‌گیری پرفسور "دیوید ری گریفین " در کتاب "اسامه بن‌لادن زنده یا مرده؟ " است؟ این کتاب تاکید می‌کند که رهبر القاعده در حقیقت در 13 دسامبر 2001 بر اثر از کار افتادگی کلیه، در کوهستان‌های "تورابورا " افغانستان مرده و 24 ساعت بعد نیز در مکانی نامعلوم دفن شده است.

گزارش امریکن‌فری‌پرس ادامه می‌دهد: تاریخ 13 دسامبر بسیار مهم است. زیرا گفته می‌شود در این روز منابع اطلاعاتی آمریکا برای آخرین بار توانستند مکالمات صوتی بن‌لادن از تورابورا را تحت کنترل قرار دهند. 13 دسامبر هم‌چنین روزی است که اولین نوار از "اعترافات " بن‌لادن منتشر شد.

این در حالی است که پرفسور "بروس لاورنس " (متخصص بن‌لادن)، پرفسور "آنگلو کادویلا "، دیوید ری گریفین، "وینی سامارتینو " محقق 11 سپتامبر، دانشمندان سوئیسی بنیاد "دال مول " (Dalle Molle) و "ریچارد مولر " از آزمایشگاه ملی برکلی به صراحت، درستی و صحت نوارهای ویدیوئی و صوتی بن‌لادن را رد کردند.

از سوی دیگر، تائید مرگ بن‌لادن در نسخه 26 دسامبر 2001 روزنامه "الوافد " مصر نیز به چشم می‌خورد. این روزنامه نوشت: مقامات برجسته جنبش طالبان افغانستان مرگ بن‌لادن را اعلام کرده و اظهار داشتند که او از مشکلات جدی ریه رنج می‌برده است.

این مقامات طالبان هم‌چنین آگهی مراسم تشیع بن‌لادن را نیز خوانده و از اعضای خانواده و همکاران او نیز خواستند تا در مراسم مذکور شرکت کنند.

تورن با تاکید بر آنکه شماری دیگر از رسانه‌های خبری نیز مرگ بن‌لادن را تائید کرده‌اند، به برخی از این گزارش‌ها اشاره می‌کند:

- فاکس‌نیوز، 26 دسامبر 2001: "پاکستان آبزرور " گزارش داد که اسامه بن‌لادن بر اثر ناراحتی‌های ریوی در گذشته است.

- "پرویز مشرف " رئیس‌جمهوری سابق پاکستان در 18 ژانویه 2002 گفت: من فکر می‌کنم که بن‌لادن در نهایت به دلیل بیماری کلیه مرد.

- "پیتر برگن " از شبکه سی‌ان‌ان در اول فوریه 2002 طی اظهار نظر در رابطه با یک نوار ویدیوئی بن‌لادن گفت: به نظر می‌رسد او دچار مشکل سختی شده است. و به سختی سمت چپ بدنش را حرکت می‌دهد. قطعا بن‌لادن دیابت گرفته و دچار فشار خون پایین نیز هست. پای او نیز مجروح شده و ظاهرا دیابتش هم به دلیل مشکلات کلیوی است. او به شدت فرسوده شده است.

- "دال واتسون " رئیس مبارزه با تروریستم اف‌بی‌ای در 18 جولای 2002 و "حامد کرزی " رئیس‌جمهوری افغانستان نیز در ششم نوامبر 2002 گفتند که بن‌لادن "احتمالا مرده است ".

در همین حال نشریه "ورلد تریبون " نیز در 16 اکتبر 2002 گزارش داد: منابع اسرائیلی گفته‌اند که اسرائیل و ایالات متحده تشخیص داده‌اند که بن‌لادن احتمالا در حمله نظامی آمریکا به افغانستان در ماه دسامبر کشته شده است.

- "بی‌نظیر بوتو " نخست‌وزیر وقت پاکستان نیز طی مصاحبه با "دیوید فراست " در دوم نوامبر 2008 گفت که بن لادن توسط "احمد عمر سعید شیخ " جاسوس دوجانبه القاعده کشته شده است.

- "پرفسور آنگلو کادویلا " که یکی از افسران خارجی اطلاعات ایالات متحده است نیز در مارس 2009 احتمال مرگ اسامه بن‌لادن را مطرح کرده است.

- "آصف علی زرداری " رئیس‌جمهوری پاکستان در 27 آوریل 2009 گفت: "اسامه بن‌لادن احتمالا مرده است ".

- "دیوید گریفین " نویسنده مطرح 11 سپتامبر طی مقاله‌ای در 9 اکتبر 2009 از قول اولیور نورث عضو شورای امنیت ملی آمریکا نوشت: "من مطمئن هستم که اسامه مرده است ".

- "رابرت بائر " مامور سیا در شماره هشت دسامبر 2009 مجله "تایم " از قول یکی از هم‌کاران خود که سال‌ها به دنبال دستگیری بن‌لادن بوده، نوشت: البته او (بن‌لادن) مرده است. بنابراین تعجب ندارد که هیچ اطلاعاتی از او در دست نیست.

- در نهایت، "اریک هولدر " دادستان کل آمریکا در 16 مارس 2010 طی اظهارات خود در مجلس سنا از مرده بودن اسامه بن‌لادن سخن گفت.

تورن در بخش پایانی گزارش خود می‌نویسد: چرا دولت ما همواره در رابطه با وضعیت بن‌لادن دروغ می‌گوید؟

"مایک رودین " سازنده سری برنامه‌های "پرونده‌های توطئه " در 10 ژانویه 2010 موجزترین پاسخ را به این سوال داده است: "سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بیانیه‌های بن‌لادن را تولید می‌کنند تا شخصی هولناک را برای توجیه جنگ موسوم به جنگ علیه ترور ایجاد کند. "

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 66008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۴:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۲
    1 1
    نخیر در ایران است
    • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      0 1
      درسته