استاندار لرستان: مشکلات پروژه‌های آب‌رسانی دغدغه مسئولان پل‌دختر است

استاندار لرستان گفت: بررسی مشکلات پروزه‌های آب‌رسانی، ایستگاه‌های پمپاژ، مسیرهای آبی و کنترل سیلاب‌ها دغدغه مسوولان شهرستان پل‌دختر بوده و از مطالبات جدی و به حق مردم است.

اسمااسماعیل پور، خبرآنلاین لرستان- هوشنگ بازوند در جلسه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال کارگروه آب کشاورزی شهرستان پلدختر اظهارداشت: بعضی از پروژه های ایستگاه های پمپاژ این شهرستان بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده که باید مشکلات آنها بررسی و حل شود .

وی با بیان این که بعضی از این پروژه ها 10 تا 15 سال از عمر آنها می گذرد هنوز نیمه کاره هستند افزود: برآوردهای انجام شده نشان می دهد که 70 تا 75 درصد مردم شهرستان پلدختر با توجه به این که شغل اصلی و منبع درآمدآنها کشاورزی است درگیر این مشکلات هستند.

بازوند افزود: گاهی اوقات حوادث طبیعی مانند سیل نیز به آنها خساراتی وارد می کند و متحمل ضررو زیان می شوند که باید جبران و مشکل آنها رفع شود .

وی گفت:بر اساس صحبت های انجام شده و پیگیری نماینده مردم پلدختر در مجلس تصمیم گرفته شد کارگروه ویژه آب و کشاورزی شهرستان پلدخترتشکیل شود .

استاندار لرستان ابراز داشت: این کارگروه با محوریت بررسی مشکلات آب و ایستگاهه ای پمپاژ آب شهرستان پلدختربه صورت ماهیانه و با مسئولیت معاون عمرانی استاندار لرستان برگزار می شود .

بازوند ادامه داد: این کارگروه فراتر از شهرستان است و نخستین جلسه آن اواخر این هفته با دبیری مدیر عامل آب منطقه ای لرستان برگزار می شود .

وی گفت: چنانچه این کارگروه به صورت کارشناسی عمل کند و آسیب های ایستگاه ها را از جهات مختلف بررسی کند بسیاری از مشکلات و مسایل آب و خاک شهرستان پلدختر رفع خواهد شد .
ا
ستاندار افزود:این کارگروه باید در جهت تحقق شعار سال کار خود را با جدیت و به طور کارشناسی در راستای حل مشکلات پروژه های آبرسانی انجام دهد و نتیجه را تا قبل از تشکیل جلسه شورای برنامه ریزی استان و توزیع اعتبارات به استاندار لرستان اعلام کند .

هوشنگ بازوند تاکید کرد: ایستگاه های پمپاژ و کشاورزی شهرستان اولویت کار این کارگروه است و فرماندار پلدخترباید در توزیع اعتبارات دقت کند و طوری نباشد که اعتبار شهرستان یکجا به یک پروژه اختصاص پیدا کند .

استاندار لرستان ازتعطیلی ایستگاه پمپاژ بان بازه چم مهراظهار بی اطلاعی کرد وگفت: فکر می کردم ایستگاه پمپاژ چم مهر افتتاح شده البته خیلی هم کار زیادی هم ندارد وعمده ایستگاه های پمپاژ شهرستان از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردارند .

استاندار لرستان گفت:سرمایه گذاری در هر منبعی برای پروژه ها مهم بوده و باید مدنظر این کارگروه باشد و نتیجه آن به هنر اعضای کارگروه و به طور مضاعف به دبیر جلسه بستگی دارد .

بازوند افزود: دبیر جلسه باید خوراک جلسه را تهیه کند و ماهیانه صورت جلسه را تنظیم و تعیین تکلیف و مشکلات را بررسی و آن را به استاندار اطلاع دهد .

وی گفت: در آستانه انتخابات ممکن است بعضی افراد خدمات دولت و نظام را با سیاه نمایی زیر سوال ببرند که چنانچه این افراد این خدمات را با گذشته مقایسه و به وجدان خود رجوع کنند این کار را انجام نمی دهند .

هوشنگ بازوند افزود: امسال نسبت به سال های گذشته اعتبارات وضعیت بهتری دارند و با توجه به این که بعضی پروژه ها بر اثر حوادث غیرمترقیه مانند سیل خسارت دیده اند خوشبختانه مبلغ 73 میلیارد تومان اعتبارات در این راستا به استان لرستان ابلاغ شده که آخر این هفته در شورای برنامه ریزی استان عنوان و توزیع می شود .

استاندار لرستان به چهار خطه پلدختر - خرم آباد اشاره کرد و گفت: به طور حتم احداث چهار خطه در محور پر تردد پلدختر - خرم آباد که تحقق خواهد یافت موجب زیبایی و تنوع برای رانندگان این مسیرشده و شغل های از دست رفته این شهرستان بر اثر آزاد راه جایگزین خواهد شد .

بازوند خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: به من قول دادید که 15 کیلومتر چهارخطه را با 70 میلیارد تومان اعتبار به مناقصه بگذارید وپیمانکار آن برنده شود اما امروز مشاهده شد که پیمانکار انتخاب شده هنوز تجهیز کارگاه نکرده است .

بازوند هشدار داد: در این سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال مدیرکارآمد و پر کار درست نیست خروجی کار این باشد اگر پیمانکار پذیرفته کار را آغاز کند در غیر این صورت اعلام شود تا آن را به پیمانکار دیگری بسپاریم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =