«خبرجنوب» نوشت: بحث تبدیل برخی خیابان های شیراز به پیاده راه چند سالی است قوت گرفته،حرکتی که البته چند سال قبل با تبدیل محور حافظیه به پیاده راه شکل گرفت اما چندی بعد با تبدیل آن به پارکینگ ادارات و باز شدن بخش جنوبی این محور برای عبور و مرور خودروها عملاً با شکست مواجه شد و این پیاده راه به جای محلی برای پیاده روی به حیاط خلوتی برای برخی ادارات اطراف این محل تبدیل شد.

بنا به گفته معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز، امسال سالي متفاوت براي شيراز در حوزه حمل و نقل است به گونه اي كه طبق برنامه قرار است حداقل هر ماه يكي از خيابان هاي شهر به صورت موقت تبديل به پياده راه شود تا براي يك روز هم كه شده خودرويي از آنها عبور نكرده و نفسي تازه كنند. در اولين قدم امروز (سه شنبه) خيابان هاي ناصرخسرو و طالقاني به مدت يك روز پياده راه مي شوند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: در تمامي شهرهاي بزرگ دنيا محدوده هاي مركزي، بازار و نقاط گردشگري آنها به صورت دائم و يا موقت تبديل به پياده راه مي شود و در همين ارتباط، امروز (سه شنبه) جشنواره بين المللي «زندگي پياده» در شهر به ميزباني شهرداري شيراز و با حضور ميهمانان داخلي و خارجي برگزار مي شود.
شمس اضافه كرد: اين جشنواره در 2 بخش برگزار مي شود كه يك بخش آن نظري و تئوري است و سخنراني و ارايه مقاله را در بر مي گيرد و محل برگزاري، سالن همايش هاي شهر است.
وي گفت: بخش دوم اين جشنواره به صورت ميداني است كه در اين حوزه به مدت يك روز خيابان هاي ناصرخسرو، طالقاني، اطراف ارگ و روگذر بازار بر روي خودروها بسته و تبديل به پياده راه مي شود.
شمس اضافه كرد: در اين ارتباط خيابان هاي طالقاني و ناصرخسرو امروز به مدت 24 ساعت به پياده راه تبديل مي شود و برنامه هاي متنوعي در آن به اجرا در مي آيد و به منظور رفاه حال شهروندان مسيرهاي جايگزيني براي عبور و مرور در اين محل ديده شده و خيابان هجرت نيز به صورت موقت امروز دو طرفه مي شود همچنين 11پاركينگ نيز در اطراف محل اجراي پياده راه در نظر گرفته شده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز گفت: تا پايان سال هر ماه حداقل يكي از خيابان هاي شهر به طور موقت به مدت يك روز تبديل به پياده راه مي شود كه در اين خصوص 18 خيابان در شهر شيراز براي تبديل به پياده راه موقت در نظر گرفته شده و از جمله اين خيابان ها مي توان به انوري، ناصرخسرو، عفيف آباد، رودكي، فرهنگ و پيروزي اشاره كرد.
وي افزود: در كنار آن تعدادي از خيابان ها نيز هم اكنون براي تبديل به پياده راه دائم در حال بررسي است و كار ارزيابي تبديل اين خيابان ها به محورهاي پياده راه نيز توسط دانشگاه شيراز در حال انجام است.
شمس تبديل برخي خيابان هاي شهر به پياده راه را به عنوان يكي از خواسته هاي واحد مطالعات حمل و نقل و ترافيك عنوان كرد و در خصوص محور پياده راه حافظيه نيز گفت: يكي از مشكلاتي كه باعث شد پياده راه حافظيه با وضعيت فعلي مواجه شود ابتدا نبود پاركينگ در اطراف اين محل به ويژه براي اداره ها بود و ديگري اجراي پروژه علي بن حمزه (ع) بود كه محبور شديم يك لاين از اين محور را براي عبور و مرور خودروها باز كنيم.
وي افزود: در همين ارتباط هم اكنون طرح گردشگري علي بن حمزه (ع) به سرعت در حال انجام است كه به زودي با بهره برداري از آن مسير، محور فعلي حافظيه به طور كامل به روي خودروها بسته مي شود و با افتتاح پاركينگ 700 واحدي چهارراه ادبيات تا پايان سال، ديگر اجازه پارك به هيچ خوردويي در پياده راه داده نمي شود و در اين پارکينگ محلی نيز براي خودروهاي اداري در نظر خواهيم گرفت البته به طور طبيعي مسيرهاي دسترسي براي عبور و مرور محلی در اينجا خواهيم داشت اما اجازه پارك خودرو در اين محل را به هيچ عنوان نخواهيم داد.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =