۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵

ایرنا نوشت: 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین در واکنش به دعوت 'دونالد ترامپ' همتای آمریکایی اش برای سفر به واشنگتن، گفت که سفرهای متعددی به کشورهای مختلف از جمله روسیه دارد، و در مورد سفر به آمریکا چندان مطمئن نیست.

 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه از 'رودریگو دوترته' همتای فیلیپینی خود در گفت وگوی تلفنی به صورت 'دوستانه' دعوت کرد به واشنگتن سفر کند و دو طرف در خصوص جنگ علیه مواد مخدر در فیلیپین و اتحاد دو کشور نیز گفت وگو کردند.


'رینس پریبوس' از مقامات ارشد کاخ سفید در این ارتباط گفته بود: ما با مسائل متعدد و جدی بسیاری مواجه هستیم که در خارج از کره شمالی در حال توسعه هستند، از اینرو نیازمند همکاری در برخی سطوح با بسیاری از شرکای خود در منطقه هستیم.


به نوشته روز سه شنبه تارنمای 'تریبیون' فیلیپین، 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین که با برقراری روابط گرم خود با چین، اتحاد دراز مدت آمریکا با این کشور را تحت تاثیر قرار داده، معتقد است برخلاف سیاست های دونالد ترامپ، چین می تواند برنامه هسته ای کره شمالی را متوقف کند.


'دوترته' در گفت وگوی تلفنی 15 دقیقه ای خود با 'ترامپ' به صراحت اعلام کرده است 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی ترسی از 'ترامپ' ندارد.
رئیس جمهوری فیلیپین با تاکید بر اینکه جنگ افروزی 'ترامپ' نمی تواند مساله کره شمالی را حل کند، گفت: بزرگترین فرصت برای گفت وگوی کره شمالی و آمریکا از طریق مداخله چین انجام می شود.
وی همچنین سیاست واشنگتن در مورد گوش سپردن به دیدگاه های متحدان خود در خصوص نحوه برخورد و رسیدگی به مساله کره شمالی را مورد ستایش قرار داد.


یکی از دستیاران 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا از دعوت 'رودریگو دورته' همتای فیلیپین 'ترامپ' به واشنگتن دفاع کرد و گفت که نگرانی ها در مورد کره شمالی جنگ وحشیانه دوترته علیه مواد مخدر را کمرنگ کرده است.
این در حالی است که برخی گروه های حقوق بشر معتقدند این سفر احتمالی فرصت مناسبی برای نشان دادن تعهد آمریکا در قبال مسائل حقوق بشر است.


'ترامپ' علاوه بر رئیس جمهوری فیلیپین از همتای سنگاپوری خود نیز دعوت کرده که وی نیز در پاسخ، بدون ذکر تاریخ دقیقی اظهار امیدواری کرده است که بتواند 'در آینده در سال جاری' به آمریکا سفر کند.
دعوت کاخ سفید از 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند نیز که برخی رسانه های این کشور آن را غیرمنتظر خواندند، اگرچه مورد پذیرش قرار گرفته اما تاریخ مشخصی برای انجام این سفر تعیین نشده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =