کامرسانت: آمریکای ترامپ، از چشم اسرائیل به ایران نگاه می‌کند

روزنامه کامرسانت روسیه در تحلیلی به نقل از یک کارشناس برجسته نوشت: آمریکا در دوران ترامپ از چشم اسرائیل به ایران می نگرد.

به گزازش خبرآنلاین به نقل از روزنامه کمرسانت،  برغم رعایت موافقتنامه هسته‌ای از طرف تهران، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند خودداری واشنگتن از رعایت موافقتنامه هسته‌ای ایران را اعلام و تصمیم دولت قبلی در مورد لغو مجازاتهای ایران را مورد تجدید نظر قرار دهد.

اظهارات شدید رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در این مورد با دیدار آغاز شده جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا از خاورمیانه مصادف شد. ضمناً دیدار از عربستان سعودی آغاز شد که متحد کلیدی آمریکا در خاورمیانه و رقیب اصلی ایران تلقی مي‌شود اما سخنان ماتیس تقریباً به معنی تکرار کلمه به کلمه اتهامات مطرح شده از طرف وزیر امور خارجه بود.

ماتیس بطور اخص تأکید نمود "نفوذ ایران" سرچشمه درگیری یمن بود. آقای حسین دهقان وزیر دفاع ایران بلادرنگ به این اظهارات واکنش نشان داده و به ماتیس توصیه کرد قبل از متهم کردن کسی به تجاوزهای آمریکا به کشورهای خارجی توجه کند.

اظهارات اعضای کلیدی تیم ترامپ اجازه می‌دهد در مورد اولویت‌های سیاست ترامپ در خاورمیانه نتیجه‌گیری شود. این سیاست در وهله اول متوجه رویارویی سخت با تهران در همه جهات خواهد بود. این خط از خط اوباما تفاوت محسوس دارد که سعی داشت مسئله هسته‌ای را از راه مسالمت آمیز حل کند.

اینک این مساعی می‌تواند بر باد داده شود. ولادیمیر سوتنیکوف کارمند علمی ارشد انستیتوی شرق شناسی فرهنگستان علوم روسيه می‌گوید ایالات متحده در دوران ترامپ در واقع از چشم اسرائیل به ایران نگاه می‌کند. این رویکرد امکان گفتگو و سازش طرفین را فی‌الواقع از بین می‌برد. یکی از عواقب امر می‌تواند شدت یافتن احوالات ضد آمریکا در ایران و تقویت موضع محافظه‌کاران ایرانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری باشد.

49261 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =