ببیننده برنامههای تلویزیونی خصوصا مناظره همچون تماشاگر بازیهای فوتبال حس میگیرد و لحظه به لحظه مناظره را دنبال میکند؛ اما مخاطب در فضای مجازی نهتنها حس نمیگیرد که مرتب از کانال و گروهی به کانال و گروه دیگر سرک میکشد.
تردیدی نیست با داغتر شدن مناظره نامزدها، همانگونه که در مناظره دوم نامزدهامردم شاهد بودند، سیر صعودی اعتماد انتخاباتی مخاطبان به صداوسیما استمرار یابد.
با
وجود این، از روند رو به گسترش جایگاه شبکههای اجتماعی با همه نقاط ضعفی
که برای آنها برشمردیم، نباید غافل شد؛ چراکه به قول امانوئل کاستلز،
نویسنده کتاب عصر اطلاعات و ظهور شبکههای اجتماعی، ما در جهانی زیست
میکنیم که دیجیتال شده است، بنابراین نسبت به نفوذ خزنده و فراگیر
شبکههای اجتماعی در بین مخاطبان باید هوشیار بود و در محاسبات شطرنج
رسانهای باید آنها را در نظر داشت.
302
نظر شما