طرح فوریت استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و نیروهای حق التدریس هنوز در صحن علنی مجلس تصویب نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:" آموزش دهندگان سازمان نهضت سواد آموزی بعد از سال 92 هم به مانند آموزش دهندگان این سازمان قبل از 92 زحمت کشیده و می کشند خواهشا نمایندگان محترم مجلس در طرح جدید این آموزش دهندگان هم لحاظ کنند ."


استخدام معلمان حق التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در دو مصوبه مجلس که مردادماه 94 و شهریورماه 95 به تصویب رسیده بود اعلام شد. در این طرح که به عنوان ماده 17 مکرر یاد می شود، دولت موظف است حداکثر ظرف مدت یک سال تمام نیروهای حق التدریس مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین و تکلیف و قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین و تکلیف را پس از گذراندن دوره‌های آموزشی حداکثر شش ماهه و بدون نیاز به برگزاری آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآورد.
البته و.زارت آموزش و پرورش موظف بود فقط مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که قبل از تصویب قانون الحاق در تبصره به ماده 17 در تاریخ 26 مهرماه 91 با آموزش و پرورش همکاری داشته اند با توجه به رشته تحصیلی، دوره تحصیلی، نیاز منطقه ای و جنسیت به کارگیری کند اما چون این قانون همه واجدین شرایط را پوشش نداده بود لذا در شهریورماه 95 مجددا طی مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17، اصلاح و برای اجرا ابلاغ شد.
قانون جدید، آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و نیروهای حق التدریس غیر مستمر را هم شامل شد.
در این باره علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: حالا نمایندگان مجلس با تصویب یک فوریتی طرح روند اجرای قانون را سریعتر کردند اما در حال حاضر فوریت طرح تصویب شده نه متن پیشنهادی، ابتدا در کمیسیون آموزش و تحقیقات و پس از طی روال قانونی در صحن علنی طرح خواهد شد.
وی اعلام کرد: در صورت اجرا 60 هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی شمال این طرح می شود.

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    1 0
    ممنون که مسؤولان عالیرتبه وزیربط به فکر ما جهادگران نهضت سوادآموزی هستند که تنها فقط گوشهای از دشواریها وناگواریهای این سنگر علم ودانش را یاداور شده اند خواهشا به این گمنامهای سنگر علم ودانش با دیده حق و خدایی بنگرید .با تشکر.