روزنامه 19دی نوشت: یکی از بنیانگذاران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است دولت یازدهم در شرایط سختی کشور را تحویل گرفت و باید 4 سال دیگر به این دولت فرصت داد.

در شرایطی که کمتر از 2 هفته دیگر به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باقی مانده است و با برگزاری مناظره‌ها و تبلیغات کشور فضای انتخاباتی گرفته است. با آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی تولیت سابق حرم حضرت معصومه (س) و یکی از بنیانگذاران و اعضای جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت‌وگویی شده است که بخش‎‌هایی از آن در ادامه می‌خوانید:

چگونه از میان صالح ها می‌توان به اصلح رسید؟
اصلح به این معنا است که به مملکت خیانت نمی کند صالح و مسلمان است تلاش خود را برای جامعه بکار می‌بندد از نظر فرهنگی اخلاقی بالا و همراه با رهبری است. از لحاط دینی همه شش نفر خوب و تایید شده هستند.
مردم به کدام نامزد رای دهند بهتر است؟
من فکر می‌کنم نامزد با تجربه، مقدم بر نامزدهایی است که تجربه اجرایی کافی ندارند؛ باید به کسی رای دهیم که چهار سال رییس مملکت بوده، تجربه عملی دارد، راه را آموخته و مقداری هم مردم به آن علاقه دارند و از این جهت وی اصلح است.
برخی از اعضای جامعه مدرسین هم اگر در این باره فکر می‌کردند شخص مشخصی را اعلام نمی‌کردند و مانند دوره های پیش می‌گفتند که همه شرکت کنند.
اگر کاری که باید را انجام نداده، شاید از دستش برنیامده اما تیم آقای روحانی بخصوص عملکرد وزارت خارجه وی بسیار مورد پسند است ومی گویند وی به طور قطع در این مدت خیانت نکرده باید چهار سال دیگر به او فرصت داد تا بتواند از تجربیات خود استفاده کند و راه حلی برای مشکلات مردم داشته باشد.
عملکرد دولت روحانی را چگونه دیدید؟
راه اندازی فروشگاه بدون سرمایه ممکن نیست؛ این دولت سر دیگ خالی برای پخت وپز آمد شرایط مشکلی بود وقتی چیزی در دیگ نبود چکار می‌کردند؟ باید به این طرف و آن طرف می‌رفتند تا مواد غذایی را بدست می‌آوردند تا غذایی تهیه کنند.
مناظره‌ها چطور بود؟
مناظره ها برخی اوقات به جایی می‌رسد که از عقلانیت بیرون می‌رود باید تمام امور عقلانی باشد به این معنا که تدبیر داشته باشد و ادراکات کلی ما با عقل تطبیق پیدا کند و مناظره تبدیل به جنگ علیه یکدیگر نشود.
یکی از کاندیداها را دیدم خیلی خوب و روان صحبت و مسائل را مطرح می‌کند؛ اگر حرف حسابی دارند نباید به یکدیگر حمله کنند باید صحبت هایشان را بیان کنند تا مردم بین حرف های حسابی انتخاب می‌کنند لزومی ندارد ما از عقلانیت و اخلاق دور شویم.
 چه کار کنیم تخریب و بداخلاقی ها در انتخابات نباشد؟
مردم باید اعلام کنند که ما به کسی که در مناظره ها بداخلاقی کند رای نمی دهیم تا تخریب ها را کنار بگذارند.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =