فعالیت‌های انسان‌محور راهکار تبدیل شهرداری‌ها به نهادهای اجتماعی است

شهردار کرج گفت: امروزه برنامه ریزی ها و تمهیدات شهرداری ها باید به سمتی پیش رود تا این دستگاه از نهادی خدمات رسان به نهادی اجتماعی تحول و ارتقاء یابد که تحقق این مهم نیازمند حرکت به سمت فعالیت های انسان محور است و در این زمینه رضایت شهروندان باید در راس امور عمرانی و غیرعمرانی شهرداری ها قرار گیرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،علی ترکاشوند این مطلب را عنوان کرد و گفت: با توجه به اينكه شهرداري، ها در تمامي حوزه‌هاي زندگي شهري از مسائل اجتماعي و فرهنگي گرفته تا عمراني، خدماتي، حمل‌ و‌ نقل عمومي، رفاهي، تفريحي و... دخيل هستند، اكنون وقت آن رسیده تا بنای تبديل شهرداري ها به يك نهاد اجتماعي پایه گذاری شود.

شهردار کرج با اشاره به اینکه براي تبديل شدن كامل اين سازمان به يك نهاد اجتماعي نیاز به تلاش و فعاليت بسیار است اظهار داشت: توجه به یک توسعه اجتماعی همه جانبه و حرکت به سمت فعالیت های انسان محور امری ضروری است و با پیش بردن شهرداری ها به سمت نهادی اجتماعی، می توان افقی روشن را برای شهر و شهروندان در آینده رقم زد.

ترکاشوند بیان کرد: مدیریت یکپارچه در شهرداری ها موجب استاندارد سازی رفتار سازمانی و تأثیر مثبت آن بر رفتار شهروندان می شود می‌تواند و شهر را به سمت شهروند محوری هدایت می کند؛اگر شهرداری بخواهد از یک نهاد خدماتی پوسته انداخته و به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود، باید نیازهای شهر را بر محور شهروندان طراحی کند و اجرایی شدن آنها را بنابر رضایت عمومی به مرحله عملیاتی شدن برساند.

این مسئول گفت: با تبدیل شدن شهرداری ها به نهاد اجتماعی علاوه بر موضوعاتی نظیر ساخت ساز، تراکم، کثرت جمعیت در محدوده شهری، نظافت معابر و دیگر پروژه های عمرانی، سبک زندگی شهروندان، شبکه روابط اجتماعی، ارتقاء فرهنگ شهروندی، ارتقاء کیفیت زندگی و کیفی سازی روابط اجتماعی نیز اصل قرار می گیرد و باید همه برنامه ها و سندهای چشم انداز، شهری بر همین اساس، تدوین و اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: با تبدیل شدن این دستگاه به نهاد اجتماعی حتی کالبد و سیمای شهری نیز برای توسعه سطح کیفی زندگی شهروندان طراحی می شود و باید در این راستا حفظ و ارتقاء شاخص های محیط زیستی به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد تا در این صورت شهروند محوری، به عنوان الگوی مدیریت شهری تحقق یابد و رضایت شهروندان در راس امور عمرانی و غیرعمرانی شهرداری ها قرار گیرد.

شهردار کلانشهر کرج در پایان یادآور شد: طی چهار سال گذشته مدیریت شهری کرج برآن بوده تا به یک نهاد اجتماعی شهروند محور تبدیل شود و خواسته‌های مردم را به عنوان صاحبان اصلی شهر پایه و اساس برنامه‌های خود قرار دهد؛ در این مجموعه تمامی تلاش ها بر این بوده تا راه‌های ارتباطی شهروندان با متصدیان امور شهری به شکل نظام‌یافته باشد و هر شخص به راحتی بتواند درخواست خود را مطرح و آن را پیگیری کند.

۴۶

کد خبر 662686

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین