۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵

ایسنا نوشت: رژیم صهیونیستی پس از پنج ماه از بازگشت سفیر این رژیم از قاهره به تل‌آویو، تصمیم به تعطیلی کامل سفارتخانه خود در مصر به دلایل امنیتی گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته به کارکنان سفارتخانه این رژیم در قاهره اعلام کرد که دیگر حاضر به پرداخت "حقوق در شرایط خطرناک" به آنها نیست و این نشانگر تصمیم این رژیم برای تعطیلی کامل سفارتخانه است.

علاوه بر این، مسئولان سیاسی بلندپایه اعلام کردند که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی قراردادهای کار سه تن از کارمندان محلی و قرارداد اجاره خانه سفیر این رژیم در محله "المعادی" قاهره را هم از بیش از چهار ماه قبل تاکنون تمدید نکرده است.

این در حالی است که یک مسئول وزارت خارجه مصر اعلام کرده است که قاهره و تل‌آویو دو هفته قبل توافق کرده بودند که دیوید بن گورین، سفیر اسرائیل و کادر سفارتخانه این رژیم در قاهره به این کشور بازگردند، اما به نظر می‌رسد که انفجارهای دو معبد در مصر در جریان عید یهودی "پسح" باعث تغییر تصمیم اسرائیل و لغو تصمیم بازگشت سفیر آن به قاهره شده است.

البته "امانوئل نحشون"، سخنگوی رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبر اعلام کرده است که این وزارتخانه مسائل مربوط به امنیت سفارت یا کارکنان اسرائیل در کشورهای دیگر را در رسانه‌ها مورد بررسی قرار نمی‌دهد.

بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال ۲۰۱۵ و پس از چهار سال تعطیلی، با انتقادات گسترده مردمی و محافل سیاسی همراه شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =