رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، در دیدار با شهردار اصفهان با تقدیر از توسعه زیرساخت های ورزشی برای معلولان، گفت: ایران در حال نزدیک شدن به استانداردهای چین، کره و برزیل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به همراه مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، با مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان، ملاقات کردند. در این دیدار همچنین محمد سلطان حسيني مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان، علي قاسمي رئيس سازمان ورزش شهرداري اصفهان و مسئولان هیات های جانبازان و معلولان استان اصفهان نيز حضور داشتند.

مهدي جمالي نژاد در اين ديدار با بيان اينكه اصفهان چهار عنوان جهاني شهر دوستدار كودك، شهر دوستدار سالمند، ثبت جهاني در صنايع دستي و پيوستن به شبكه شهرهاي جهاني خلاق را يدك مي كشد، تصريح كرد: اصفهان داراي 19 شهر خواهر خوانده بوده و عضو سازمان هاي بين المللي بسياري است.

وي تصريح كرد: شهرداري ها بيشتر در حوزه ورزش همگاني كار مي كنند و سعي ما همواره بر اين است برنامه هاي متنوعي را در اين حوزه برگزار كنيم.

شهردار اصفهان با بيان اينكه اديان مختلف در كنار يكديگر در اصفهان حضور داشته و در مراسم همديگر شركت مي كنند، ادامه داد: اصفهان را به عنوان مهد اديان و اقوام مي شناسند و اين ويژگي از گذشته در اين شهر وجود داشته است به نحوي كه از گذشته هاي دور اماكني مانند صفاخانه وجود داشته كه مذاهب مختلف با يكديگر به مباحثه مي پرداختند.

وي گفت: يكي از برنامه هاي بسيار خوبي كه در شهرداري اصفهان در حال انجام است اين است كه در حال گسترش زمين هاي ورزشي روباز در تمام محلات اصفهان هستيم و اين زمين ها مي تواند كمك بسياري به توسعه ورزش جانبازان و معلولان داشته باشد.

جمالي نژاد در ادامه دي ماه سال جاري را زمان برگزاري چهارمين دوره از مسابقات ورزشي جانبازان و معلولان خواهرخوانده هاي اصفهان ذكر كرد و از رئيس كميته بين المللي پارالمپيك براي شركت در اين مسابقات دعوت به عمل آورد.

رئيس كميته بين المللي پارالمپيك نيز در اين ديدار اظهار كرد: افرادي كه دچار معلوليت هاي جسمي و حركتي هستند بايد عضو كاملي از جامعه باشند. ورزش كردن سبب مي شود اين افراد از خانه هاي خود بيرون آمده و براي آينده خود تصميمات بهتري بگيرند.

وي تصريح كرد: يكي از ويژگي هايي كه در ورزشگاه هاي بزرگ جهان وجود دارد اين است كه ورزشكاران مي توانند در محل باقي مانده و ورزش را به صورت فشرده ادامه دهند، در صورتي كه اين موضوع براي مجموعه ورزشي اختصاصي جانبازان و معلولان اصفهان نيز كه به تازگي به بهره برداري رسيده رخ دهد ورزشكاران مي توانند به نتايج بسيار بهتري دست پيدا كنند.

فیلیپ کریون توجه متوليان ورزش در ايران به ورزش جانبازان را قابل توجه دانست و گفت: در صورتي كه نگاهي به استانداردهاي بين المللي كشورهايي مانند كره، چين و برزيل بياندازيد متوجه نزديك شدن ايران به استانداردهای بین المللی کشورهای چین، کره و برزیل از لحاظ تجهيزات و زيرساخت ها می شوید.

وی با تقدیر از شهردار اصفهان گفت: من معتقدم مجموعه هاي ورزشی تنها نباید در پایتخت قرار داشته باشد و به سمتی برود که همه ورزشکاران معلول بتوانند از آن استفاده کنند. کاری که شما انجام دادید در راستای روح و نمادهای جنبش پارالمپیک بوده است.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم ورزشکاران معلول در کشور شما این است که ورزش در ایران زیرمجموعه متولیان و سازمان های ورزشی است درحالی که در بسیاری از کشورها ورزش زیرمجموعه سازمان های بهزیستی است.

مهم این است که شرایطی فراهم شود تا بچه های معلول از خانه ها بیرون آمده و کارایی آنها افزایش پیدا کند.

رئيس كميته بين المللي پارالمپيك همچنين در حاشيه اين ديدار در جمع خبرنگاران گفت: دليل حضورم در ايران ديدن شهر زيباي اصفهان و بازديد از امكانات ورزشي اين شهر براي جانبازان و معلولان بود.

وي با اشاره به ديدارش با شهردار اصفهان، تصريح كرد: هدف اصلي از اين ديدار شناخت لازم از يكديگر بود. مي دانم شهردار اصفهان حمايت بسيار خوبي از ورزش جانبازان و معلولان دارد و محور صحبت هاي ما نيز پيرامون ورزشگاه اختصاصي جانبازان و معلولان اصفهان بود كه به همت شهرداري اصفهان براي اين ورزشكاران ساخته شده است.

فيليپ كريون با بيان اينكه احساس بسيار خوبي از ديدار با شهردار اصفهان دارم، خاطرنشان ساخت: موضوعي كه براي من در ديدار با شهردار اصفهان توجهم را جلب كرد ديدن علاقه قلبي دكتر جمالي نژاد به مردم شهر خودشان اصفهان بود و اينكه چگونه تلاش مي كنند پيشينه تاريخي اصفهان را با فناوري هاي روز تركيب كنند.

وي افزود: با بازديدي كه از مجموعه ورزشي اختصاصي جانبازان و معلولان اصفهان داشتم اين مجموعه را يكي از بهترين مجموعه ها نه تنها در سطح ايران بلكه در سراسر جهان ديدم.

رئيس كميته بين المللي پارالمپيك اضافه كرد: بسيار خوشحال مي شوم بتوانم به اتفاق همسرم در مسابقات شهرهاي خواهرخوانده اصفهان كه در دي ماه برگزار مي شود حضور داشته باشم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =