به گزارش بی.بی.سی :

یکی از بزرگترین مجموعه یادگاری های به جای مانده از  وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا در زمان جنگ جهانی دوم، امروز (2 ژوئن)، به حراج گذاشته شده است.

مرکز حراجی کریستیز که مامور فروش این اقلام شده است، گفت انتظار دارد یادگاری های چرچیل یک میلیون پوند فروخته شود.

این مجموعه که شامل یک سیگار برگ چرچیل نیز می شود به استیو فوربز، غول صنعت نشر در آمریکا تعلق دارد؛ او بیش از سه دهه سرگرم جمع آوری این یادگاری ها بوده است.

مکاتبات اداری نخست وزیر بریتانیا و همچنین دفتری حاوی قرار ملاقات های رسمی او در زمان جنگ جهانی دوم در این مجموعه، قرار دارد.

مسئولان حراجی کریستیز گفته اند که این یادگاری ها را در سه بخش، برای فروش عرضه می کنند تا فرصتی فراهم شود، زندگی روزمره آقای چرچیل بهتر شناخته شود.

در اولین بخش حدود 150 یادگاری در لندن به فروش می رود؛ دومین بخش در ماه دسامبر و در نیویورک به حراج گذاشته می شود و بخش سوم تابستان آینده در لندن عرضه خواهد شد.

توماس ونینگ، مدیر بخش کتاب و اسناد کریستیز می گوید یک نامه وینستون چرچیل که از ژوئن 1940، یعنی تاریک ترین روزهای جنگ به جای مانده، نشان می دهد نخست وزیر بریتانیا در زمان جنگ جهانی دوم چگونه مردی بوده است.

او می گوید: "این نامه توسط یکی از منشی های خصوصی سابق چرچیل نوشته شده است. حال و هوای نامه حاکی از تن دادن این فرد به شکست در جنگ است. او نوشته: ما هر کاری که از دستمان برمی آمده انجام داده ایم. اکنون وقت آن رسیده که در باره شرایط صلح برنامه ریزی کنیم ..."

آقای ونینگ می افزاید: "این نامه، نامه ای بزدلانه است. واکنش چرچیل به آن ساده و بی نظیر است. او در پاسخ نوشته: من از نامه ای که تو برای من نوشته ای، خجالت می کشم. نامه را پس می فرستم تا آن را بسوزانی و فراموشش کنی."

دفترچه قرار ملاقات های نخست وزیر سابق بریتانیا از سی کارت تشکیل شده است و در آن جزئیات فعالیت های روزانه او از سپتامبر 1939 تا ژوئن 1945 نوشته شده است. کریستیز گفته این یادگاری احتمالا تا 120 هزار پوند فروش خواهد رفت.

این دفترچه را منشی های خصوصی او نگهداری می کرده اند و در آن نشست هایی که چرچیل با روزولت، رئیس جمهوری وقت آمریکا و استالین، رهبر شووری سابق در زمان جنگ جهانی دوم، داشته است، یادداشت کرده اند.

در این دفترچه قرار ملاقات ها، همچنین تفریحات چرچیل مانند تماشای مسابقات فوتبال و رفتن به تئاتر منظور شده است.

مالکوم اس فوربز پسر، که این مجموعه یادگاری ها را برای فروش در کریستیز جمع آوری کرده در حال حاضر مدیرکل شرکت فوربز است. او همچنین نوه موسس مجله بی سی فوربز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 66329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =