به ثروت‌های طبیعی استان در گذشته توجه نشد

استاندار مازندران با بیان اینکه رودخانه ها و بارش سالانه 700 میلیمتر باران و وجود 700 آب بندان و سدهای بزرگ و کوچک استان از ظرفیت های گردشگری ، شیلاتی و تولیدی استان است ، گفت که در سالهای گذشته به این ثروت های طبیعی توجهی نشد .

ربیع فلاح جلودار در مراسم رهاسازی آب پشت 10 سد استان مازندران در محل سد شهید رجایی ساری افزود : هر یک از منابع آبی استان می تواند برای تولید انواع آبزیان و همچنین مجموعه تفریحی و گردشگری در کنار آبی که برای زمین های زراعی استفاده می شود ، به کار رود .

وی با اشاره به اینکه اکنون تنها 10 درصد آبهای استان در پشت سدها ذخیره سازی می شود گفت : تمام آبهای به هدر رفته استان آب شیرینی هستند که قطره قطره آن در استان یک ثروت محسوب می شوند .

استاندار مازندران با بیان اینکه گردشگری و نشاط مردم در کنار منابع آبی استان از جمله رودخانه ها و آببندان ها در خال رونق است گفت: سرعت بخشیدن به گردشگری و بوم گردی در کنار منابع آبی استان ضرورتی اجتناب ناپذیر است .

فلاح استعداد مازندران را در بکارگیری منابع آبی در کنار آب بندان ها را از جمله توجه های دولت یازدهم دانست و گفت : در سفر هیات دولت تدبیر و امید به مازندران ، مقوله بازسازی و احیای آب بندان های استان از مصوبات مهم بوده است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است .

وی از همه دستگاه های اجرایی مازندران خواست که با تعامل با یکدیگر و بخش خصوصی از ثروت های طبیعی استان ازجمله منابع آبی، برای توسعه گردشگری استفاده کنند .

استاندار مازندران در بخش دیگر از سخنان خود ، به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت : این انتخابات در شرایطی حساس و مهم و سرنوشت ساز کشور است که همه باید در آن مشارکت داشته باشند .

فلاح با بیان اینکه همه با هر سلیقه و نظر باید در انتخابات شرکت کنند ، افزود : از مردم روستا و شهر های استان نیز می خواهیم در این عرصه شرکت کنند .

وی گفت : دولت یازدهم انتخابات پیش رو را به صورت قانون مند و با هدف مشارکت حداکثری آحاد مردم برگزار می کند .

در اين مراسم دریچه آب سدهای شهید رجایی ، البرز ، میجران ، ایمالات ، شیاده ، فریم ، سنبل رود و صلاح الدین کلا با برگزاری آئین ویژه در محل سد شهید رجائی ساری و با حضور مسئولان استانی بر روی شالیزارها باز شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =