۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۷

واحد مرکزی خبر نوشت: مقامات آمریکایی با اشاره به بازداشت چهارمین شهروند این کشور در کره شمالی و همچنین به منظور جلوگیری از خطرات بازداشت های طولانی و برخوردهای شدید قضائی نا روا ، به شهروندان خود در باره مسافرت به پیونگ یانگ هشدار داد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از مقامات این کشور نوشت، کیم هاک سونگ که سابقه فعالیت در دانشگاه عوم و فن آوری پیونگ یانگ را داشته به اتهام اقدامات خصمانه بازداشت شده است.

از سوی دیگر، در حالی که پیشتر نیز مقامات آمریکا به شهروندان خود در باره مسافرت به کره شمالی هشدار داده بودند وزارت امور خارجه واشنگتن روز گذشته با هشدارهای جدید در این باره اخطار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مقامات آمریکا با اشاره به نبود مناسبات و روابط دیپلماتیک بین دو کشور افزودند، رفتارها و اقداماتی که در آمریکا جرم محسوب نمی شود در کره شمالی مورد مواخذه شدید قرار می گیرد.

رهبران پیونگ یانگ در راستای تلاش برای ساخت موشک حامل کلاهک هسته ای با هدف ضربه زدن به اهدافی در خاک آمریکا از سال گذشته دو آزمایش هسته ای و دهها آزمایش موشکی انجام داده اند.

درحالی که پیشتر رهبران واشنگتن در واکنش به اقدامات کره شمالی از اقدام نظامی روی میز سخن می گفتند اما دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور با کاهش خصومت های خود علیه کره شمالی ، از هرگونه دیدار با کیم جونگ اون رهبر این کشور خرسند خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =