برغم حمله اسرائیلی ها به یکی از ناوگان های ازادی غزه و کشته شدن ده نفر از صلح طلبان، یک کشتی ایرلندی همچنان به سمت غزه در حرکت است و اعلام کرده تا زمانیکه اسرائیل آنها را به زور متوقف نکند دست از حرکت باز نخواهد داشت.

در این بین گفته می شود که اسرائیلی ها به شدت تلاش دارند از رویداد گذشته پرهیز کنند و این بار با روش های مسالمت آمیز از رسیدن این کشتی به سواحل غزه جلوگیری کنند.

در این بین شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد اسرائیل در برخورد با این کشتی دچار سردرگمی شده است و مشخص نیست چه برنامه ای برای کشتی ایرلندی که به سواحل غزه نزدیک می شود، مد نظر دارد.

گالاگر فنویک خبرنگار این شبکه در بیت المقدس گفت به احتمال زیاد اسرائیل می کوشد این کشتی را نیز توقیف کند ولی این بار اجازه می دهد این کشتی وارد ابهای اسرائیل شود و سپس ان را توقیف خواهد کرد.

اما پس ازانکه نیروی دریایی اسرائیل کنترل کشتی را در دست گرفت به احتمال زیاد ان را به بندر اشدود خواهد برد وپس از بازرسی کامل ان، محموله اش را تخلیه خواهد کرد و سرنشینان ان را از خاک اسرائیل اخراج می کند.

مقامات اسرائیل در خصوص سرنوشتی که در انتظار کمکهای بشردوستانه است، توضیحی نداده اند ولی بر اساس برخی از شایعات پس از بازرسی و تفکیک این کمکها ، بخشی از انها از مسیر زمینی به غزه انتقال می یابد.

این خبرنگار ادامه داد اما این ها مسئله ای است که از پیش برنامه ریزی شده است ولی بین برنامه ها و انچه روی می دهد تفاوت زیادی وجود دارد و همه وقایع کاروان ازادی را به یاد دارند.

در هر صورت اسرائیلیها این بار با احتیاط زیاد با سرنشینان کشتی ایرلندی برخورد خواهند کرد زیرا اکثر انان افرادی صلح طلب هستند.

فنویک گفت یکی از پیامدهای یورش به کاروان ازادی این است که در پی موج محکومیتهای بین المللی و افزایش فشار بر اسرائیل ممکن است اسرائیل از شدت محاصره دریایی غزه بکاهد.

تا کنون دو روزنامه اسرائیلی این مسئله را مطرح کرده اند اما باید با احتیاط با این خبر برخورد کرد .

دو روز پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نطق خود موضعی اشتی ناپذیر در خصوص محاصره غزه از خود نشان داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 66417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
    0 0
    چرااز کشورای عربی و ما کشتی کمک نمیره برای غزه ایها.
  • مجيد DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
    0 0
    یکی از رهبران گروهی که سازماندهی ارسال کمک ها با کشتی به غزه را به عهده داشت، می‌گوید که ايران نیز به این گروه پيشنهاد ارسال کمک داده بود ولی اين گروه این پيشنهاد را نپذيرفته است. به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، گرتا برلين یکی از رهبران گروه جنبش آزادی غزه گفته است که اين گروه پيشنهاد ارسال کمک و حمايت از سوی گرو‌ه‌ها و دولت‌های تندرو را نمی پذيرد.