نامزدها با اتهام زدن در مناظره‌ها به جایی نمی‌رسند

ایسنا نوشت: مدیر مسئول «سیاست روز» معتقد است نامزدهای ریاست جمهوری در هر جناحی که هستند با روش سلبی و اتهام زدن به دیگر رقبا به جایی نمی‌رسند بلکه باید در چارچوب اخلاق و با اعلام برنامه‌هایشان خود را به مردم معرفی کنند.

محمد علی پیرعلی، مدیرمسوول روزنامه «سیاست روز» درباره برنامه‌های مناظره در آستانه انتخابات گفت: «فرهنگ‌سازی در راستای اخلاق بسیار اهمیت دارد و اخلاق باید در محوریت اقدامات قرار بگیرد اما امروزه، بحث اخلاق مورد غفلت قرار گرفته است.»

او افزود: «اگر در برنامه‌های مناظره به بحث اخلاق بی‌توجهی شود با سرانجامی ناخوشایند مانند دوره‌های گذشته روبه‌رو می‌شویم. اخلاق محوری با هر روشی باید در دستور کار قرار بگیرد. نامزدهای ریاست جمهوری در هر جناحی که هستند با روش سلبی و اتهام زدن به دیگر رقبا به جایی نمی‌رسند بلکه باید در چارچوب اخلاق و با اعلام برنامه‌هایشان خود را به مردم معرفی کنند.»

مدیر مسوول روزنامه «سیاست روز» با اشاره به بی‌برنامگی رسانه ملی و نامزدهای ریاست جمهوری بیان کرد: «رسانه ملی، برنامه جدی برای چگونگی مدیریت مناظره‌ها ندارد و نامزدها نیز برنامه مدون و جامعی برای ارائه در  مناظره‌ها ندارند. در واقع مجری و نامزدهای ریاست جمهوری فی‌البداهه در برنامه صحبت می‌کنند و خروجی کار برایشان اهمیتی ندارد.»

او با بیان راه‌حل این بی‌برنامگی گفت: «رسانه ملی باید تلاش کند که برنامه جدی داشته باشد و به مناظره‌ها سامان دهد. مجری نیز باید بداند که سوالش را از کجا آغاز کند تا مخاطب را متوجه شرایط نامزدها کند. همچنین نامزدهای ریاست جمهوری ادبیات و گفتمان خود را باید به شکلی تنظیم کنند تا برنامه‌ای بر اساس استاندارد مناسب به مخاطب ارائه دهند.»

محمد علی پیرعلی با بیان این که برنامه‌های مناظره با محتوایی به غیر از سیاست و انتخابات ریاست جمهوری نیز در طول سال از تلویزیون پخش می‌شود، یادآور شد: «برنامه‌هایی با موضوعات دیگر نیز از تلویزیون پخش می‌شود که شاید بتوان نام مناظره را به آن اطلاق کرد اما تعدادش محدود است. رسانه ملی اغلب اوقات متهم به جهت‌گیری می‌شود بنابراین باید به این موضوع توجه کند که مخاطب نباید جهت‌گیری را  احساس کند. رسانه ملی باید منعکس‌کننده باشد و قضاوت را بر عهده مخاطب بگذارد.»

او با اشاره به نقش اخلاق‌مداری افزود: «اخلاق‌مداری بزرگترین حلقه گمشده تمام کارهای سیاسی ماست.  تعجب‌آور است که اغلب، بی‌اخلاقی‌ها از سوی افرادی سر می‌زند که مدعی دین‌مداری هستند. در دنیا، بحث اخلاق توسط افرادی که ادعایی ندارند رعایت می‌شود اما در ایران به یکسری شعارها بسنده می‌شود. در طول سال‌های گذشته هم هر کسی درباره اخلاق صحبتی کرده، به شعارها بسنده کرده است.»

مدیر مسوول روزنامه «سیاست روز» در پایان گفت: «اخلاق‌مداری باید به باور قلبی در تصمیم‌گیران، تصمیم‌سازان و مردم کشور تبدیل شود تا جامعه سیاسی نیز بر طبق آن عمل کند. ما باید مخاطب را به جایگاهی برسانیم که اگر مسوولی بی‌اخلاقی کرد، به راحتی طردش کند تا نامزد ریاست جمهوری احساس نکند که می‌تواند با بی‌اخلاقی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»

58244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =