یادبود محمدرضا رستمی در نمایشگاه کتاب برگزار شد

مراسم یادبود محمدرضا رستمی و علی عاشوری به عنوان چهره‌های فقید نمایشگاه کتاب تهران، همراه با تقدیر از فاطمه اسحاق‌تبار گوینده رادیو فرهنگ و فعال حوزه کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٬ مراسم گرامیداشت یاد محمدرضا رستمی خبرنگار فقید حوزه کتاب و سردبیر نشریه روزانه دوره قبلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی عاشوری مدیر فقید بخش فضای مجازی و سایت نمایشگاه کتاب در دوره‌های گذشته و فعال حوزه کتاب، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت و در دهمین روز از برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

براساس گزارش «ایسنا» این مراسم با حضور سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امیرمسعود شهرام‌نیا قائم‌مقام نمایشگاه و مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، برخی دیگر از مسئولان این رویداد فرهنگی و خبرنگاران حوزه کتاب در محل ستاد خبری نمایشگاه برپا شد و در آن یاد محمدرضا رستمی و علی عاشوری گرامی داشته شد.

در این مراسم علیرضا بهرامی مدیر اداره فرهنگی ایسنا و فعال حوزه کتاب و نشر در سخنانی گفت: «یکی از وجوه دل‌انگیز نمایشگاه کتاب به وجود آمدن فرصتی چندروزه برای دیدار با فعالان حوزه نشر و به‌ویژه خبرنگاران پرتلاش حوزه کتاب است. با این وجود، لحظاتی در این فضا رقم می‌خورد که ناخودآگاه از بودن در آن دل‌زده می‌شویم؛ این‌که در این دوره از نمایشگاه، چشم‌هایمان را به هر سو بگردانیم اما نتوانیم دوستی عزیز مانند رضا رستمی را در آن بیابیم، از این دست لحظه‌هاست.»

او همچنین با گرامیداشت یاد علی عاشوری، از خبرنگاران حوزه کتاب که به گفته او به رغم این‌که کمتر کارشان در فضای رسانه‌ای و در میان افکار عمومی به چشم می‌آید اما عاشقانه و پرتلاش به فعالیت در این حوزه فرهنگی مشغول هستند، به عنوان کسانی که به واقع شایسته تقدیر هستند، یاد کرد.

سپس حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه سی‌ام کتاب تهران و از دوستان و همکاران زنده‌یاد علی عاشوری، از او به عنوان یکی از فعالان و تلاشگران اساسی در زمینه برگزاری مطلوب نمایشگاه یاد کرد و با اشاره به نقش او در راه‌اندازی سامانه آنلاین ثبت نام ناشران برای حضور در این رویداد گفت: «زنده‌یاد عاشوری در حوزه خود وزنه‌ای به شمار می‌رفت و صبوری و متانتش مثال‌زدنی بود.»

او در ادامه به بیان ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیت‌های این چهره فقید حوزه کتاب پرداخت.

در ادامه مراسم هادی حسینی‌نژاد و حمید نورشمسی از خبرنگاران حوزه کتاب با بیان خاطراتی از همکاری با محمدرضا رستمی و علی عاشوری، به دیگر همکار خود در حوزه کتاب، فاطمه اسحاق‌تبار به خاطر پشتکار و سختکوشی او در اجرای برنامه‌های رادیویی در حوزه کتاب در رادیو فرهنگ، تبریک گفتند.

همچنین سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سخنانی گفت: «نمایشگاه کتاب مانند یک قالی ایرانی است که هر سال گره‌های متعددی به آن زده می‌شود. امروز ما به یاد دو عزیزی هستیم که در این گره زدن‌ها سهیم بودند؛ علی عاشوری 20 سال در آفرینش این قالی سهیم بود و رضا رستمی هم در دوره های مختلف نمایشگاه کتاب و به‌ویژه دوره گذشته، علاوه بر گره زدن تارو پود این قالی، آن‌ها را روایت هم می‌کرد.»

صالحی افزود: «یادکرد این دو عزیز، پاسداشت سهم آن‌هاست در شکل‌گیری خوب این اتفاق. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند اما به میزان خاطرات نیکی که از آن‌ها در یادها می‌ماند، شریف و عزیز هستند. مقدار خاطره‌ای که از این دو عزیز در یادها مانده است، نشان می‌دهد که سهم‌شان کم نبوده است.»

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از فاطمه اسحاق‌تبار گوینده رادیو فرهنگ که در حوزه کتاب فعالیت می‌کند، به خاطر جدیت و پشتکار او در این حوزه، تقدیر کرد.

در پایان این مراسم لوح یادبود محمدرضا رستمی و علی عاشوری که خبرنگاران حوزه کتاب آن را امضا کرده بودند، به خانواده این دو فعال فقید حوزه کتاب، تقدیم و از فاطمه اسحاق‌تبار مجری برنامه رادیویی «سیم و زر» و «عصرانه با کتاب» رادیو فرهنگ، با اهدای لوح سپاس از سوی رئیس نمایشگاه کتاب تقدیر شد.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =