تحول عظیم در مازندران به نام نظام سلامت

دکتر قاسم جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در مراسم جشن سومین سالروز اجرای طرح تحول نظام سلامت در مازندران گفت : به جرات می‌توان گفت که در این سه سال کارهای اساسی و زیر بنایی فراوانی در حوزه سلامت در استان مازندران صورت گرفته است.


به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران - دکتر جان بابایی گفت: اقدامات انجام‌گرفته در بعضی از حوزه‌های بهداشت و درمان سراسر استان حتی بیش از دو دهه گذشته بوده است.
دکتر جان بابایی با تشریح بسته کاهش میزان پرداختی هزینه های درمان بیماران از ۳۷ % به ۳ % از جیب مردم گفت: با اجرای اين بسته ، افزايش ۸۰ درصدي رضايتمندي مردم را در پيش داشته است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران احداث و راه اندازی اولین مرکز جامع سرطان مازندران با ارائه خدمات شیمی درمانی ، مرکز پیوند مغز استخوان و رادیوتراپي در دولت تدبير و اميد را جزو خدمات ممتاز بسته هاي تحول عنوان کرد و گفت : ساخت ۴ بخش تشخيصي و درمان سرطان در استان مازندران در حال تکميل است.

دکتر قاسم جان بابایی گفت: در حوزه درمانی ساخت ۱۴ کلنیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی و در بخش تخت‌های بستری شاهد افزایش بيش از ۱۲۵۰ تخت بيمارستاني و بيش از ۲۰۰ تخت ويژه ICU و CCU در استان مازندران هستیم .

وی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای بسته های تحول تخت های دیالیز در استان افزایش ۲ برابری داشته و ساخت مراکز جامع دیالیز در سطح استان هم اکنون در دست اقدام است .
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: توسعه تخت‌های زایمانی LDR در سراسر استان نیز یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه بود که با عملیاتی شدن و راه‌اندازی ۹ بلوک‌ زایمانی زمينه ترويج زايمان طبيعي رايگان بيش‌ازپيش فراهم شد.
وی با اشاره نوسازی اورژانس های بیمارستانی و همچنین ناوگان حمل بیمار بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های اورژانس هاي بيمارستاني و جاده اي در سراسر استان يکي از برنامه‌هايي بود که با اجراي طرح تحول نظام سلامت در دستور کار دانشگاه علوم پزشکي مازندران قرار گرفت که افزودن بيش از ۳۵ هزار متر مربع به فضاي اورژانس با احداث ۱۴ اورژانس بيمارستاني ، ساخت و راه اندازي ۱۱ پايگاه اورژانس جاده اي ، اضافه شدن ۵۶ دستگاه آمبولانس به ظرفيت اورژانس ۱۱۵ و خريد هلي کوپتر ۱۱۵ بعد ازحادثه سقوط هلي کوپتر از جمله اين اقدامات بود .
دکتر جان بابایی از ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستانی در سطح استان مازندران با صرف بیش از ۴۴۰ میلیارد ريال خبر داد و افزود : تامين تجهيزات پزشکي با اعتباري بالغ بر ۵۰۰ ميليارد ريال در ۲۳ بيمارستان استان ، تجهيز و راه اندازي بيمارستان امام خميني (ره) آمل، تجهيز و راه اندازي بيمارستان آيت اله طالقاني چالوس ، احداث و تجهيز بيمارستان عباس آباد و خريد ۹ دستگاه سي تي اسکن و يک دستگاه انژيوگرافي ازجمله اقدامات در راستاي بسته‌هاي طرح تحول بود که در اين بخش نيز مازندران با عملکرد خوبي که از خود نشان داد توانست در جمع برترين‌هاي اجراي اين بسته قرار گيرد.
دکتر جان بابایی با برشماری برنامه‌های طرح تحول در حوزه بهداشت از ساخت بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع فضای مراکز بهداشتی درمانی و افزایش بیش از ۷۰ هزار متر مربعي در حوزه روستايي خبرداد و گفت : اين ميزان ساخت و ساز در مازندران طي اين دوره ۴ ساله بيشتر از سه دوره ۴ ساله دولت هاي قبل بوده است.
وی همچنین از ساخت و تجهیز ۲۳۰ خانه بهداشت روستایی و ساخت و تجهیز ۱۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری و بهسازی و تجهيز ۲۱۲ مرکز بهداشتي درماني و بيتوته پزشکان در دولت تدبير و اميد در مازندران خبرداد و افزود : احداث ۹ مرکز آموزش بهورزي و احداث ۸ ساختمان ستاد شبکه بهداشت از جمله برنامه هاي در دست اقدام است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به ارتقای کیفیت خدمات در مراکز بهداشتی، از توسعه خدمات دندانپزشکی با ساخت ۱۸ کلنیک دندانپزشکی خبرداد و گفت : تمامی کودکان زير ۱۴ سال و مادران باردار از خدمات رايگان در اين زمينه بهره مند مي شوند .
دکتر جان بابایی گفت : ارائه خدمات فیشورسیلنت و وارنیش فلوراید برای همه دانش آموزان استان انجام شده است .
وی افزود: ازجمله برنامه‌های طرح تحول در حوزه بهداشت در مازندران به کار گیری ۱۷۵۰ نیروی انسانی در بخش های مختلف خبر داد و گفت : دانشگاه علوم پزشکی مازندران کلیه جمعيت شهري و روستايي استان را در زمينه ديابت و فشان خون تحت کنترل و غربالگري قرار داد که اين موضوع تأثير به سزايي در ارتقا ء و بهبود کيفيت سلامت جامعه در آينده خواهد داشت.
دکتر جان بابایی از تجلیل رییس جمهور در نخستین مجمع ملی سلامت از دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در سلامت در زمینه جلب همکاری هاي بين بخشي خبرداد و افزود : دانشگاه علوم پزشکي مازندران همکاري بسيار مطلوبي با خيرين بخش سلامت دارد و کمک به ساخت و اختصاص زمين هاي مراکز بهداشتي و درماني و مراكز خدمات جامع سلامت و خانه هاي بهداشت و مراكز اورژانس به ارزش بيش از ۱۰۰ ميليارد تومان از سوي خيرين طي اين ۴ سال از نشانه هاي جلب اعتماد و همكاري است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =