نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان 5 تا 22 ساله کم‌توان ذهنی و دارای اختلال طیف اتیسم با عنوان «آفتابی در میان سایه‌ای» این روزها در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نمایشگاه،120 اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم و سبک‌های متنوعی چون امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم، فوویسم، پست امپرسیونیسم، کوبیسم و ... در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه جلب توجه جامعه به افرادی است که  فارغ از نگاه محدود جامعه، توانمندی‌های متنوع و گاه پوشیده‎ای دارند که تنها با درک درست و آموزش‌های تخصصی امکان تحقق پیدا خواهند کرد و با خلق آثار هنری ارزشمند در زمینه نقاشی، توانایی‎های خود را در معرض دید عموم قرار می‎دهند.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه برخی بازآفرینی آثار بزرگان نقاشی ایران و جهان و برخی دیگر نیز نقاشی‌های خلاقانه از ذهنیت خود هنرمندان است. نمایش این آثار، علاوه بر ایجاد امید در خانواده‎ها می‎تواند بستر مناسبی را برای ایفای نقش اجتماعی موثر برای افراد کم‌توان ذهنی و نیز اختلال طیف اتیسم فراهم آورد و زمینه ساز حضور آنان در جامعه باشد.

علاقه‌مندان می‎توانند جهت دیدن از آثار ارائه شده در این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت 10 تا 21 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 21 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

5757

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =