ایسنا نوشت: تنها چند ساعت پس از ورود ولیعهد ابوظبی به واشنگتن،‌ وزارت دفاع آمریکا از امضای قراردادی تسلیحاتی با امارات به ارزش دو میلیارد دلار خبر داد. قرار است بن زاید در این سفر با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در این سفر پرونده‌های متعددی را بررسی می‌کند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جنگ یمن اشاره کرد.

طبق اعلام کاخ سفید، سفر بن زاید به واشنگتن چند روز ادامه خواهد داشت و وی روز دوشنبه و کمی پیش از سفر دونالد ترامپ، ‌رئیس جمهور آمریکا به منطقه با او دیدار خواهد کرد.

برخی خبرها حاکی از آن است که ولیعهد ابوظبی پنج‌شنبه واشنگتن را ترک خواهد کرد. وزارت دفاع آمریکا تنها ساعاتی پس از ورود بن زاید از امضای قرارداد تسلیحاتی جدیدی با امارات به ارزش دو میلیارد دلار که شامل فروش 60 سامانه دفاع هوایی پاتریوت "باک 3" و 100 موشک "جیم تی" است،‌ خبر داد.

بن زاید با همتایان عربستانی خود در جلب رضایت ترامپ رقابت دارد.

مسئولان عربستانی و اماراتی در سفر به آمریکا و خرید سلاح از این کشور به مسابقه پرداخته‌اند. مشخص شده عربستان در سفر ترامپ به ریاض قرار است 100 میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی امضا کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =