ایرنا نوشت: روزنامه انگلیسی 'داون' پاکستان از برگزاری نشست مسئولان ارشد مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در منطقه مرزی 'تفتان' (در خاک پاکستان و در مجاورت گذرگای مرزی میرجاوه ایران) و توافق دو طرف برای مقابله مشترک علیه اشرار و تروریست ها خبر دادند.

 این نشست روز گذشته (جمعه) برگزار شد و ریاست هیات پاکستانی را 'شاهک بلوچ' معاون کمیسر منطقه مرزی چاغی به عهده داشت و هیات ایرانی نیز به ریاست سرهنگ 'نجف صفری' فرمانده هنگ مرزی میرجاوه در این نشست حضور داشت. این نشست شش ساعت به طول انجامید.
به گزارش رسانه پاکستانی، طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر افزایش همکاری های مشترک با هدف غلبه بر تهدید تروریسم، خواستار اطمینان از تردد قانونی در طول مرزی 900 کلیومتری ایران و پاکستان شدند.


روزنامه انگلیسی زبان داون پاکستان به نقل از یک مقام امنیتی آگاه و مطلع از این نشست مرزی، بدون ذکر نام وی نوشت: قرار شد مسئولان مرزی دو طرف از منطقه مرزی محل شهادت تعدادی از مرزبانان ایران بدست تروریست ها، بازدید کنند.
اعضای هیات های مرزی ایران و پاکستان همچنین توافق کردند که تا ارتباط دوطرفه برای اطمینان از مدیریت مرزی و هماهنگی در راستای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار در آینده را افزایش دهند.
کمتر از سه هفته پیش 9 نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در نزدیک مرز پاکستان توسط گروهی از تروریست ها به شهادت رسیدند. این حادثه تلخ اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به پاکستان را به دنبال داشت و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطالب به نخست وزیر پاکستان، خواستار شناسایی عوامل این اقدام تروریستی، دستگیری و سپردن آنها به دست عدالت شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =