۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۳

«خبرجنوب» نوشت: عامل قطع درختان جنگلی در شهرستان کوهمره سرخی شیراز شناسایی و دستگیر شد.

محمود طهماسبي رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شيراز در اين خصوص گفت: به دنبال دريافت گزارش هاي مردمي درخصوص قطع درختان جنگلي كوهمره سرخي توسط فردي معلوم الحال، بلافاصله اقدامات لازم براي شناسايي و دستگيري اين فرد آغاز و اكيپ ويژه اي براي بررسي اين موضوع به محل موردنظر اعزام شد. وي افزود: با بررسي هاي به عمل آمده و گشت زني هاي پي در پي ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان شيراز و تلاش بي وقفه اين نيروها فردي با هويت (ق.ب) شناسايي و طي يك عمليات ويژه در حين ارتكاب جرم به صورت غافلگيرانه دستگير شد.
طهماسبي ادامه داد: متخلف پس از تشكيل پرونده قضايي و صدور حكم توسط بازپرس دادسراي عمومي و انقلاب شيراز تحويل مراجع قضايي شد. رئيس منابع طبيعي شيراز اظهار داشت: در عمليات دستگيري مشخص شد كه فرد متخلف به طور شبانه و با استفاده از يك دستگاه اره موتوري به جان درختان اين منطقه افتاده و اقدام به قطع درختان جنگلي بلوط كرده است. طهماسبي در ادامه بااشاره به تمهيدات جدي و دستگيرانه منابع طبيعي در برخورد با متجاوزان و متخلفان اراضي ملي به ويژه در جنگل هاي انبوه و ازرشمند بلوط منطقه كوهمره سرخي شيراز گفت: نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي ضمن آمادگي و حضور هميشگي در عرصه با انجام عمليات هاي طاقت فرسا و گشت زني هاي مداوم و بي وقفه از انفال و منابع طبيعي محافظت كرده و اجازه تعرض متخلفان و سودجويان به منابع ملي و طبيعي را نخواهند داد.
وي در ادامه با اشاره به تاكيدات و توصيه هاي مقام معظم رهبري در زمينه تبديل فرهنگ منابع طبيعي به معارف عمومي اظهار داشت: اشاعه و نهادينه كردن فرهنگ محافظت از منابع طبيعي در بين مردم اولويت تمام فعاليت هاي منابع طبيعي است.
منطقه كوهمره سرخي شيراز در فاصله حدود 40 كيلومتري شيراز واقع شده و داراي 80 هزار هكتار پوشش جنگلي بلوط است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =