ایسنا نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال بررسی تمام ابزارهای موجود به منظور عدم دسترسی کره‌شمالی به سیستم مالی بین‌المللی است تا برنامه‌های توسعه موشکی و تسلیحات هسته‌ای آن را کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تدابیر جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش از آزمایش موشکی امروز (یکشنبه) کره‌شمالی اعلام شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا به خبرنگاران گفت: ما از تمام ابزارهای موجود استفاده می‌کنیم و می‌توان به تحریم‌ها و سایر برنامه‌های شاخه "تروریسم و اطلاعات مالی" این وزارتخانه و "دفتر کنترل دارایی‌های خارجی" اشاره کرد.

او افزود: ما درباره تحریم‌های آتی اظهارنظر نمی‌کنیم اما واضح است هر ابزاری را برای مقابله با فعالیت غیر قانونی و تامین مالی اقدامات تروریستی بررسی می‌کنیم.

کره‌شمالی امروز یک موشک بالستیک از منطقه‌ای در نزدیکی سواحل غربی‌اش شلیک کرد. به گفته ارتش کره‌جنوبی، این موشک ۷۰۰ کیلومتر را طی کرد.

استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم روز شنبه گفته بود، تلاش‌هایش برای مقابله با تروریسم و تامین مالی غیر قانونی را ادامه خواهد داد که شامل تحریم‌هایی علیه کره‌شمالی می‌شود و این مساله را در مذاکرات با گروه هفت اقتصاد صنعتی در میان خواهد گذاشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =