ایسنا نوشت: ارتش سوریه روند عملیات در صحرای این کشور (بادیة الشام) را تشدید کرده و با سرعت زیادی به سمت مرزهای مشترک سوریه با عراق و اردن پیش می‌رود تا بتواند در نزدیک‌ترین زمان ممکن کنترل آن را در دست بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، ارتش سوریه با تشدید عملیات خود در صحرای این کشور از جمله صحرای پالمیرا و حومه جنوب شرقی حمص هر روز کنترل مساحت‌های بیشتری را در این منطقه در دست گرفته و تلاش می‌کند تا بتواند در نزدیک‌ترین زمان ممکن کنترل مناطق مرزی با عراق و اردن را در دست بگیرد.

ارتش سوریه تلاش می‌کند تا همزمان با بستن مرزهای سوریه و عراق به روی تروریست‌ها حضور خود را در شرق این کشور احیا کند.

یک منبع نظامی سوری گفت: نیروهای دولتی به زودی به مناطق هم‌مرز با عراق بازمی‌گردند و وارد مناطق وادی الفرات می‌شوند تا به شهر دیر الزور برسند.

در محور دیر الزور، تلویزیون سوریه گزارش داد، یگان‌های ارتش عملیاتی روی تجمعات داعش در دیر الزور و اطراف آن داشتند. این نیروها محله‌های کنامات، الحمیدیه، الشیخ یاسین و اطراف فرودگاه را هدف گرفتند و تعدادی از اعضای داعش کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه در محور شرقی فرودگاه دیر الزور و محله صنعتی یک تونل داعش را کشف کردند.

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش از دو محور به سمت شرق سوریه پیش می‌روند. یکی از محور جاده دمشق - بغداد در مجاورت با القلمون شرقی و دوم از اطراف شهر پالمیرا (تدمر). بعد از پیشروی نیروهای ارتش سوریه در ۷۰ کیلومتری جاده دمشق - بغداد، ارتش توانست به شرق و از آنجا به ارتفاعات صبیحیه برسد.

به گفته منبع نظامی مذکور، با این پیشروی چشمگیر ارتش سوریه به ۱۰۰ کیلومتری گذرگاه التنف رسیده جایی که نیروهای نظامی آمریکایی حضور دارند.

این در حالی است که خبرها حاکی از تجمع نیروهای نظامی آمریکا، انگلیس و اردن در طول مرزهای جنوبی دو استان سویداء و درعا از منطقه "تل شهاب" تا گذرگاه نصیب، منطقه الرمثا، خربة عواد و استقرار گردان‌هایی از تانک‌های انگلیسی مدل "چلنجر" بوده است. علاوه بر این ۲۳۰۰ نیروی مسلح، چند فروند هلی‌کوپتر مدل "کبرا" و "بلک هاوک" و نزدیک به ۴۰۰۰ نیروی مسلح که در اردن آموزش دیده‌اند، در منطقه التنف در داخل مرزهای سوریه مستقر هستند.

این منبع تأکید کرد که نیروهایی که از اطراف شهر پالمیرا در حال پیشروی هستند، کنترل المشیرفه جنوبی را در دست گرفته و به نیروگاه گاز و نفت "تی ۳" و فرودگاه نظامی آن نزدیک شده‌اند. ارتش سوریه همچنین به مسیر بین روستاهای جباب حمد، رسم حمیده، خربه السبعه، هبره الغربیه و هبره الشرقیه در حومه شرقی حمص رسیده است.

همچنین این منبع نظامی سوریه گفت: نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمان با تسلط بر فرودگاه نظامی الجراح (کشیش) و تعدادی روستای اطراف آن در حومه شرقی حلب در حال پیشروی به سمت شهر "مسکنه" که آخرین مقرهای داعش در حومه حلب قلمداد می‌شود، هستند.

این منبع افزود، بعد از تسلط نیروهای دولت سوریه بر فرودگاه الجراح داعش تمامی فرودگاه‌های نظامی خود را قبلا تحت کنترل داشت به جز فرودگاه الحمدان در نزدیکی شهر البوکمال در مرزهای سوریه و عراق از دست داده است داعش فرودگاه نظامی الطبقه را ماه مارس از دست داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =