مناظره زنده خبرآنلاین/ معاون احمدی‌نژاد:قالیباف مردانگی کرد/ وزیر دولت نهم:با رئیسی هماهنگ کرده؟/۱

مناظره زنده خبرآنلاین بین پرویز کاظمی وزیر تعاون دولت نهم و حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی دولت دهم در حال برگزاری است.

به گزارش خبرآنلاین، از آنجا که این مناظره دقایقی بعد از اعلام انصراف قالیباف برگزار شد، اولین سوال پیرامون این انصراف بود. در ادامه پاسخ دو مهمان مناظره را بخوانید؛


میرتاج‌الدینی: یکی از خبرهای داغ امروز بیانیه انصراف قالیباف بود، وقتی این خبر را شنیدم در دلم افرین گفتم به قالیباف که ایشان به عهد و پیمان خودش عمل کرد و مردانگی نشان داد و همانطور که شعارش بود که «به عمل کار برآید» نشان داد که اهل عمل است. حضورش در انتخابات نه اینکه شرط و پیمان مکتوب باشد ولی یک تفاهم نانوشته بود که اگر در نظرسنجی ها مشخص شود که دو یا سه نفر از نیروهای انقلابی که در انتخابات شرکت کرده اند یک تفاوت فاحشی دارند به نفع آنها اعلام حمایت کنند و کنار بروند . در آخرین هفته انتخابات یک موج قابل توجهی نسبت به اقای رئیسی اتفاق افتاده است. هم استقبال از ایشان در استان های مختلف چشم گیر است. اجتماع مردم تبریز در استقبال از رئیسی بی نظیر بود. این موج نسبت به آقای رئیسی ایجاد شده بود، اقای قالیباف هم با این اعلام حمایت و انصراف موج دوم نسبت به آقای رئیسی در کل کشور شکل خواهد گرفت. این سرنوشت انتخابات را رقم خواهد زد.

پیش بینی می کردیم انتخابات به مرحله دوم برسد. پیش بینی محافل سیاسی نیروهای انقلاب این بود ولی الان اعلام می کنم با این حرکت انقلابی آقای قالیباف موجی که ایجاد می شود. پیروز و برنده مرحله اول انتخابات رئیسی خواهد بود و آن انتظاری که مردم از تغییر و تحول در این دوره انتخابات دارند تحقق خواهد یافت.

پرویز کاظمی: من همه عزیزانی که به عنوان کاندید آمدند نیروهای انقلاب می دانم و تفکیکی ندارم که بین انقلابی و غیرانقلابی. همین که وارد صحنه شدند به نیت کار کردن آمدند. و پایبند به ارزش های انقلاب و کاردان و کاربلد هستند. از ابتدا که بحث نامزدی ها مطرح شد شاید بهتر بود که قالیباف از ابتدا آن مسائل را درباره پوششی بودن آقای جهانگیری نمی گفت. آن چیزهایی را گفت که الان به آن عمل کرد. اگر قرار بر این بود که در نهایت انصراف دهد نیازی نبود که این مسائل را به آقای جهانگیری بگوید. من معتتقدم که خودشان جمع بندی کردند من نمی دانم با آقای رئیسی هماهنگ کردند یا نه جمع بندی کردند. آن رفتارها با این اقدام الان در تقابل است.

من فکر می کنم روی برنامه هایی که مطرح می شده است و نقاط و ضعفی که افراد داشتندو  توفیقاتی که در مناظرات حاصل نشد شاید منتج به این تصمیم شد.

خبرآنلاین: فکر می کنید آن شایعاتی که مطرح شده که قالیباف معاون رئیسی شود این اتفاقات با این هماهنگی صورت گرفته است؟ اگر این اتفاقات بیفتد در جایگاه رئیس جمهور و معاون اول می توانند با هم کار کنند؟

میرتاج الدینی: نظر دکتر کاظمی را در خصوص مقایسه قالیباف و جهانگیری قبول ندارم. اشکال قالیباف به جهانگیری باقی است. ایشان دو هفته وقت مردم را گرفت و به عنوان کمک کار رئیس جمهور 555 دقیقه در تلویزیون و رادیو وقت مردم را گرفت با اینکه کاندیدای جدی نبود از اول هم آمد که پشتیبان آقای روحانی باشد. قرائن هم همین را می گوید. یک کاندیدای پوششی و ضربه گیر بود. قالیباف یک کاندیدای جدی بود اگر اقبال مردم به او بیشتر از رئیسی بود می ماند و کنار نمی رفت. یک وحدتی بود بین نیروهای انقلاب که بعد از بررسی اقبال مردم به یک نتیجه برسند. آقای جهانگیری و روحانی اینگونه نیستند.

درخصوص حضور آقای قالیباف در دولت اینده اجازه بدهید که اقای رئیسی و ستاد مرکزی اش اظهارنظر کند با این انصراف اقای قالیباف از حوزه فعالیت و عرصه سیاسی کنار نرفت یک شروع جدیدی را نسبت به فعالیت های سیاسی و مدیریتی اش اغاز کرد و نقش برجسته ای در آینده خواهند شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =