به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سیما؛ در این جلسه، دکتر مرتضی میرباقری، معاون سیما با تقدیر از ماهها تلاش همکارانش در حوزه تولید برنامههای ویژه انتخابات و تبلیغات نامزدها تاکید کرد: «نبض انتخابات از رسانه ملی زده شد. این یک اتفاق نیست و تنها با مدیریت شما همکاران خدوم و تلاشگر رسانه میسر است.»
وی انتخابات را از اصلیترین سرفصلهای جمهوری اسلامی دانست و گفت: «انتخابات در نظام جمهوری اسلامی امری واقعی است و تجربه کشورمان در برگزاری دهها انتخابات پرشور در شرایط و موقعیتهای گوناگون این ادعا را ثابت کرده است.»
میرباقری افزود: «اصولا انتخاباتهای ریاست جمهوری از نظر افکار عمومی از اهمیت ویژهای برخوردار است و نوع تبلیغات نامزدها یا شرکت چند دههزار نفری مردم در میتینگهای انتخاباتی نشاندهنده این ادعاست. در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری نمیتوان چنین فضایی داشت چرا که تعداد نامزدها زیاد و انتخابات منطقهای است در حالی که انتخابات ریاستجمهوری حول محور چند نامزد برگزار میشود و افکار عمومی میتواند حول یک فرد تجمیع شده و تمامی احساسات، عواطف، افکار و هیجانات جامعه را درگیر نماید.»
معاون سیما اضافه کرد: «در چنین شرایطی اگر برنامهریزیها هوشمند و هدفمند باشد، کشور به سمت عزت و اعتلا پیش میرود و اگر غیر مسئولانه عمل شود چهره مردم و کشور در سراسر دنیا مخدوش خواهد شد.»
وی با اشاره به تعدد برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی و در شرایط بحرانی همچون جنگ تحمیلی گفت: «مردم ما در دورههای مختلف با بالاترین میانگین مشارکت، پای صندوقهای رای رفتند و همکارانمان طی سالها توانستند این همبستگی و وحدت کلمه را به تصویر کشند.»
مرتضی میرباقری با تاکید بر نقش صدا و سیما براساس نظرسنجی ها اضافه کرد: «نظرسنجیها از اقبال عمومی نسبت به صداو سیما حکایت دارد و همچنان کارشناسان اعتقاد دارند که 80 درصد مردم اخبار و موضوعات مرتبط با انتخابات را از رسانه دنبال میکنند و شبکههای مجازی با فاصلهای زیاد فعال هستند.»
وی در ادامه فضای تبلیغاتی در صدا و سیما را فرصتی مناسب برای نامزدها دانست و اضافه کرد: «در کشورهای غربی پول حرف اول را در تبلیغات میزنند. ولی صداوسیمای جمهوری اسلامی فضایی را برای نامزدها به وجود آورد که نامزدها بدون هرگونه هزینه خاصی بیشترین کار تبلیغات را انجام دهند.»
میرباقری با تاکید بر فراجناحی بودن صدا و سیما اضافه کرد: «صدا و سیما در طول تولید برنامههای ویژه انتخابات و تبلیغات نامزدها برای انتخاب ریاست قوه مجریه، تلاشهای زیادی انجام داد، ولی همواره باید به خاطر داشته باشیم که رسانه ملی فراجناحی است و با آغاز به کار دولت دوازدهم وظیفه نقد آن را به عهده خواهد داشت.»
در این جلسه همچنین با قدردانی از نقش عوامل تولید و فنی در جریان برنامههای تبلیغاتی نامزدها و مناظرهها، نکات مربوط به برنامههای روز انتخابات مطرح و آخرین هماهنگیها انجام شد.
5757
نظر شما