رئیس‌جمهور روسیه آمریکا و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را مسئول مستقیم توزیع باج افزاری واناکربپتور در 99 کشور جهان خطاب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، پوتین گفت سازندگان این باج افزار هیچ ارتباطی با روسیه نداشته و مقصر امریکاست که نرم‌افزار هکری را برای نفوذ در سیستم های ویندوزی ساخته است.

پوتین که در پکن سخن می‌گفت افزود باج افزار توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ایجادشده و نتیجه آن می‌تواند علیه خود این کشور استفاده شود.

وی تأکید کرد رهبران جهان برای امنیت سایبری در سطح سیاسی باید وارد فاز جدی شده و یک توافقنامه امنیت سایبری را با حضور کشورهایی مانند روسیه امضاء کنند.

با آغاز روز کاری دوشنبه ژاپنی‌ها 2 هزار رایانه و چینی‌ها نیز 30 هزار رایانه‌شان آلوده به باج افزار واناکریپتور شد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    6 4
    پوتین حرف زیاد میزنه . این شرکت در پیتشون که اسمش کسپرسکی ، ی کشور میتونست بفروشه که همین ایران بود و بازارش رو دست داده و داره دست و پا میزنه .
  • سعید A1 ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    5 1
    جناب پوتین فراموش کردن که هکرهایی که ابزار های ان اس ای را سرقت کردن، اون اطلاعات و ابزارها را در اختیار اسنودن، ویکی لیکس و سایر سایت ها و افراد افشاگر قرار دادند که البته همه میدونن این سایت ها و افراد به کجا وابسته هستن. جناب پوتین به جای این حرف ها به سازمان های زیر نظرت بگو قبل از این که این اطلاعات را افشا کنند اول بررسی کنند ببینن این افشاگری ها امنیت مردم را به خطر نندازه بعد اقدام کنند.