تحول بخش کشاورزی با اختصاص یک میلیارد دلار به استان اردبیل

اختصاص یک میلیارد دلار به استان اردبیل تحول بخش کشاورزی را به ارمغان می آورد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ ناصر نصیری در گردهمایی استانی مسوولان مراکز جهادکشاورزی افزود: اختصاص یک میلیارد دلار در دولت تدبیر و امید به این استان اردبیل برای مهار آبهای مرزی تحول بخش کشاورزی این استان و افزایش تولید محصولات کشاورزی را به ارمغان خواهد آورد.

وی گفت: محققان و کارشناسان ترویج بخش کشاورزی استان باید در عرصه ای که برای فعالیت هرتک تک آنها تعریف شده با جدیت حضور یابند و اصول و فنون استفاده بهینه از منابع آبی را به زارعان منتقل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: استفاده بهینه از آب کشاورزی برای افزایش تولید و به حداقل رساندن هدر رفت آب کشاورزی و ترغیب زارعان به اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و کاشت محصولات با نیاز آبی کم و با صرفه اقتصادی زیاد در دستان مروجان و کارشناسان زحمتکشی است که در تحقق اهداف نظام نوین ترویج با جدیت سعی و اهتمام می کنند.

نصیری گفت: افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی استان با اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی موجبات رونق و رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان را فراهم کرده است.

وی افزود: بکارگیری این طرح در بخش کشاورزی استان امکان دسترسی کارشناسان کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان ها را به روشهای فنی و تخصصی فراهم و بستر مناسبی را برای اثر بخشی فعالیت های بخش کشاورزی در عرصه تولید دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =