۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

رییس کل گمرک گفت: در سال۹۲ معادل ۱۵کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشتیم که این رقم در حال حاضر به ۳۰۰ تن رسیده است.

مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص مبنای محاسبات حجم قاچاق گفت: ما بعضی وقت ها می‌خواهیم خود را به بی اطلاعی بزنیم. از قدیم گفته‌اند کسی که خود را به خواب می زند نمی توان بیدار کرد. اما موظف هستیم به مردم واقعیت را بگوییم. نمی توانیم داشته ها و دانش کشور را برای منافع خودمان زیر سوال ببریم. این به هیچ وجه به صلاح مملکت و مردم نیست.

کرباسیان در خصوص انتقادات مطرح شده از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری مبنی بر آمارسازی در قاچاق گفت: یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری درخصوص وارد کردن تجهیزات گمرک موضوعی را مطرح کرد. من برای این کاندیدای محترم نامه ای هم ارسال کردم. ما خواب نبودیم اتفاقا کسانی خواب بودند که طی ۸ سال از ۳ میلیارد دلار قاچاق در سال کشور را رساندند به ۲۵ میلیارد دلار. 

وی افزود: اول بگویم آنچه که ایشان از آن به عنوان وسیله نام می برند وسیله نیست و نام آن ایکس - ری است. ما از سال 80 تا 84 کلا 4 دستگاه ایکس - ری داشتیم از 84 تا 92 تنها یک دستگاه ایکس - ری به گمرک اضافه شد. اما در حال حاضر طی ۴ سال 12 دستگاه ایکس-ری در مبادی گمرکی به تجهیزات گمرک اضافه کرده ایم.

کرباسیان با اشاره به جایگاه ایران در سازمان گمرک جهانی گفت:پیش از اغاز دولت نهم  ما گمرک پنجم دنیا بودیم در حالی که در زمان پایان دولت دهم به رتبه ۱۲۶ رسیدیدم. سیستمی که آن زمان استفاده میکردیم سیستم الکترونیکی آسیکولاپلاس بود و استفاده می شد با شروع دولت نهم تمام سیستم ها را کاغذی و دستی کردند. از سال ۸۴ تا ۹۲ تنها در یک گمرک ۸۰ میلیارد تومان فیش جعلی داشتیم.

کرباسیان تاکید کرد: ما باید به جوانان مملکت که سیستم های گمرک را به بهترین شکل ممکن به فناوری روز دنیا مجهز کردند افتخار کنیم. درآمدهای گمرکی کشور ۱۱۰ درصد رشد داشته است. حدود یک ماه دیگر گمرک ایران را در سازمان جهانی گمرک به عنوان نمونه مطلوب معرفی می کنند. کشفیات ما در سال۹۲ ۱۵کیلو مواد مخدر کشسفیات داشتیم در حالی که الان به ۳۰۰ تن رسیده است. این پیشرفت ها در گمرک ایران منجر به تغییر مسیر مواد مخدر از ایران شده است. ایران برای قاچاقچیان مواد مخدر منطقه خطر محسوب می شود. 

وی اضافه کرد: آمار ارائه شده در این دولت بر مبنای همان روش های محاسبه در دولت قبل است این دولت با همان ۴ روش محاسبه در سال ۹۲ دولت را با رقم حدود ۲۵ میلیارد دلار قاچاق تحویل گرفت و در پایان دولت به رقم حدود ۱۲ میلیارد دلار رساند. 

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =