پاسخ محمدعلی آهنگران فعال اصلاحطلب به این سوال که پیروزی کدامیک از نامزدها بیشتر به نفع سیاست خارجی کشور است؟

پاسخ به این سوال کافی است به حافظه خودمان مراجعه کنیم . زمانی بود که تیم مذاکره کننده می رفتند و بدون هیج  نتیجه ای برمی گشتند و فقط دنبال این بودند که محل مذاکره بعدی را تعیین کنند و عاجز بودند از اینکه به یک مدل مذاکره دست پیدا کنند.  و دللیش هم این بود که زبان دیپلماسی را بلد نبودند، زبان مذاکره را نمی دانستند. اما با پیروزی دولت دکتر روحانی و تغییر تیم مذاکره کننده، اولین اتفاقی که افتاد این بود که مذاکره کنندگان ایرانی و خارجی اولا زبان هم را می فهمیدند و در عین حال هر دو حرفه ای بودند توانستند درمدت کوتاهی به یک مدل مذاکره برسند و در  نهایت برجام از دل این مذاکرات بیرون بیاید. این خودش نمونه  خوبی است که نشان می دهد کدام تفکر و ایده در سیاست خارجی بهتر و موفق تر می تواند عمل کند.

الان کسانی که مذاکرات بی حاصل می کردند در ستاد رقیب دکتر روحانی حاضر هستند و طبیعتا با پیروزی انها مسیر سیاست خارجی به همان روال بی معنا و بی اثر گذشته برخواهد گشت ما برای حفظ دستاورد های تیم مذاکره کننده کشورمان در دوره دولت دکتر روحانی باید به پای صندوق رای برویم و تلاشمان را بکنیم که در یک مشارکت حداکثری پشتوانه رای ایشان را در دوره دوم تقویت کنیم تا سیاست خارجی ما با یک قوت و قدرت بیشتری به حرکت خودش ادامه دهد.

49310

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدون عندلیب A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    4 0
    سلام. درود بر آقای آهنگران ما حامیان آقای روحانی مجبوریم برای صلاح وخیر طرفداران آقای رییسی هم که شده به آقای روحانی رای بدیم چون اونها خیر وصلاحشون راتشخیص نمیدن