براساس نظرخواهی خبرآنلاین، اکثریت کاربران، عملکرد صدا‌و‌سیما در پوشش اخبار و رویدادهای انتخابات را منصفانه و بی‌طرفانه ندانستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دلیل اهمیت صداوسیما در خبررسانی، عملکرد این رسانه در جریان تبلیغات انتخاباتی و پوشش اخبار مربوط به آن، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

خبرآنلاین در یک نظرخواهی از کاربران خود خواست تا نظرشان را درباره عملکرد صداوسیما در جریان تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میزان رعایت بی‌طرفی در آن را بیان کنند.

در پاسخ به این سوال، از 275 نظری که کاربران دادند، بیش از 250 نفر، عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار نامزدهای این دوره از انتخابات را عادلانه و برابر ندانستند و از این مسئله انتقاد کردند.

در ادامه چند نمونه از این نظرات را می‌خوانید:

یکی از کاربران با اشاره به عدم رعایت بی‌طرفی از سوی صدا و سیما نوشت: «باکمال تاسف شاهدیم صدا‌وسیما با بی‌توجهی به اصل بی‌طرفی، به بهانه‌های مختلف، با برنامه‌های خود علیه دولت مستقر و شخص رئیس‌جمهور اقدامات تخریبی انجام می‌دهد. عدالت اطلاع رسانی در برنامه‌های صدا و سیما به ویژه در بخش خبری ۲۰:۳۰ رعایت نمی‌شود. برنامه‌های سایر نامزدها به صورت مکرر و متعدد پخش می‌شود در حالیکه از اجتماع چند ده هزار نفری مردم در استادیوم آزادی شاید فقط چند ثانیه پخش شد.»

کاربری با نام علی هم عملکرد صداوسیما در ایام انتخابات را اینگونه توصیف کرد: «... این به اصلاح رویکرد غیر منصفانه یا بهتر بگیم سیاست از دیر باز برای عامه مردم اثبات شده است و البته با توجه به درصد بسیار پایین بینندگان از اهمیتی برخوردار نیست. در مورد عدالت هم باید در جایی آن را جستجو کرد که معنی آنرا بفهمند و درک کنند، عدالت واژه بسیار غریبی است در صداوسیما که سال‌های سال است کشته شده است؛ از سال 84 تا کنون.»

کاربر دیگری هم با بیان اینکه اکثر مردم اخبار خود را از راه‌های دیگری جز صداوسیما به دست می‌آورند، نوشت: «سلام درباره این سوال جوابی که فی الواقع واضح‌ترین موضع مردم به صداوسیما بود نظرسنجی شما بود که نشان داد بیش از 70 درصد مردم برای اینکه از صحت و سقم خبرها و سخنرانی در میتینگ‌ها با خبر شوند به سمت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی رفته بودند این یعنی به جز مناظره‌ها که پخش زنده بود مردم به صداوسیما اعتماد نداشته‌اند. کما اینکه کاشف به عمل آمد مستندهای آقایان روحانی و جهانگیری سانسور شده پخش شده است و سخنرانی پرشور آقای روحانی در ورزشگاه آزادی به قدر دو ثانیه پخش شد.»

کامبیز هم کاربر دیگری بود که با نقد عملکرد صداوسیما نوشت: «صداوسیما سال‌هاست کارکرد و اثرگذاری خودش را از دست داده است اگر بپذیریم که اولین پیش‌نیاز هرگونه ارتباطی، صداقت و باور به صداقت است، صدا و سیما به‌دلیل عدم توان یا عدم نیاز بر رعایت این پیش نیاز قادر به حفظ اعتبار خودش هم حتی نیست. نتیجه این شده است که به اعتراف خود آقایان 80 درصد مردم از ماهواره استفاده می‌کنند، در خصوص پوشش اخبار انتخابات فقط کمرنگ کردن اخبار مربوط به آقای روحانی نیس،. وقتی در چینش خبرها، درست بعد از انعکاس اخبار انتخابات از گزارش بنگاه‌های تولیدی که در حال تعطیلی هستند و نتوانسته‌اند تسهیلات بگیرند، پخش می‌شود. معلوم است دنبال چی هستند. ولی به‌قول آقای روحانی، امروز هر ایرانی خودش یک صدا وسیماست.»

سیدمیثم هم نظر خود را این‌طور بیان کرد: «متاسفانه کلا برنامه‌های تبلیغاتی ریاست جمهوری به گونه‌ای طراحی شده بود که نامزدها نتوانند برنامه‌های خودشون رو ارایه کنند. برنده این موضوع هم نامزدی است که به لحاظ اجرایی هیچ سابقه‌ای ندارد و اصولا از اقتصاد هیچ نمی‌داند. فقط شعار و کلی‌گویی مطرح می‌شود، بدون مطرح شدن بحث‌های تخصصی. همچنین تهمت‌های مطرح شده توسط نامزدها کلا بی‌پاسخ ماند. من امیدوارم با پیشرفت تکنولوژی ما کلا در این گونه مباحث از صداوسیما بی‌نیاز شویم.»

مهدی، کاربر دیگری بود که نظر خود را این‌طور نوشت: «اساسا اشتباه است که تصور کنیم صداوسیما در پی برابری و عدالت و اینها باشد. اگر واقعا این موضوعات برایمان مهم است، صرفا تنوع بخشی به روش‌های دسترسی مردم به اخبار و اطلاعات آزاد چارهِ کار است.»

تمام نظرات کاربران خبرآنلاین در این نظرخواهی را می‌توانید اینجا ببینید.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IT ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    132 2
    برا ی صدا وسیما متاسفم که حداقل انصافو رعایت نکرد
  • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    90 1
    نیاز به نظرسنجی نداشت همه میدونن همه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    90 2
    بخش سیاسی و خبری صدا و سیما که در اختیار تندرو ترین بخش یک جناح خاص است
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    مطابق قانون رئیس صدا و سیما عضو هیئت دولته درنتیجه نمی تونه رو حرف رئیسش حرف بزنه صدا و سیما ناخواسته داره برای روحانی تبلیغ می کنه چون دولت همه کارهاش رو گذاشته چند ماه آخر، صدا و سیما هم مجبوره پوشش بده، میشه ستاد تبلیغاتیش پس ناچاره که بی طرف نباشه.
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    85 4
    اشكالي نداره . بزارين هر كاري كه ميخوان براي بدست آوردن راي بكنه انجام بدن. بالاخره روز شنبه ما هم ... ميخنديم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    6 52
    این حرفانیست. سایتتون طرفدار روحانییه
  • بی نام JP ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    20 3
    واضحه دیگه