۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون وزیر صنعت، معدن تجارت گفت: متناسب با وسعت و پراکندگی و ارتباطی که درکشور وجود دارد صنعت ریلی رشد چندانی نداشته است.

منصور معظمی در نشست خبری در پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی بیان کرد: متناسب با وسعت و پراکندگی و ارتباطی که درکشور وجود دارد متاسفانه صنعت ریلی رشد چندانی نداشته است و نباید این نکته را فراموش کرد که صنعت ریلی در دو بخش باری و مسافری کم هزینه و دارای صرفه اقتصادی است‌.

وی افزود: هزینه جابجایی بار و مسافر در بخش ریلی نسبت به دیگر بخش ها کم قیمت و با صرفه است به موجب اینکه صنعت هوایی یک بخش گران قیمت و جاده ای هم نیازمند زمان زیاد و همچنین از امنیت اندکی برخوردار بوده به همین جهت صرف هزینه اندک در بخش ریلی سبب ایجاد فضای رقابتی ‌می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرکت های خارجی بسیاری مشتاق سرمایه گذاری و مشارکت در بخش ریلی هستند که برخی از آنها به امضا قرداد منتهی و برخی دیگر هم در حال مذاکره هستند.

معظمی در ادامه اظهار کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بخش توسعه دهنده بوده و طبق قانون اقدام به ایجاد یک شرکت و تحویل آن به بخش خصوصی کرده و یا با مشارکت شرکت های دیگر در راستا اقدام خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این راستا افزود: فرصت های بسیاری برای استفاده از ظرفیت های داخلی وجود دارد که نمایشگاه بین المللی حمل و نقل راه آهن زمانی خوبی ر برای ارائه توان داخلی بوجود آورده که در این میان سازمان گسترش و نوسازی حلقه رابط بین تولیدکننده و سرمایه گذاران خارجی است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص سرمایه گذاری مالی شرکت های خارجی را شرکت های داخلی اشاره کرد: مذاکرات با شرکت های خارجی به صورتی است که شرکت های خارجی با شرکت های داخلی به صورت مشارکت تجاری اقدام به فعالیت و تولید کنند.

معظمی با توجه به اینکه برخی از تولیدکنندگان در این بخش در وضعیت نامناسبی قرار دارند بیان کرد: سیاست تولید افراد باید با نگاه صادرات به دیگر کشورها باشد که این امر موجب افزایش کیفیت و بهبود شرایط مالی شرکت ها می شود‌.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    0 0
    خواهش می کنم به فکر راه اندازی هر چه سریعتر قطارهای برقی سریع السیر دستکم بین شهرهای بزرگ باشید. این کار هم به اشتفال زایی و گردشگری و صرفه جویی در وقت کمک می کنه و هم باعث میشه عده بیشتری از این قطارها استفاده کنن. در نتیجه بار ترافیکی جاده ها و مصرف سوخت کمتر میشه و امنیت جاده ها هم افزایش پیدا میکنه.
  • امید GB ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    0 0
    از عمد حاکمان سابق ریل را گسترش ندادند که برای مملکت هزینه بتراشند تصادف ایجاد کنند قاچاق کنند گسست خانوادگی درست کنند و....