فرماندار محمودآباد گفت: ۱۷۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد در سال زراعی 96 -95 زیر سطح کشت رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازمحموداباد،یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه آب و خاک شهرستان محمودآباد که با حضور اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید گفت: از مجموع ارقام کشت شده مقدار 17400 هکتار ارقام بومی بوده و مقدار 100 هکتار ارقام پر محصول است و از کل سطح زیر کشت امسال مقدار 350 هکتار به صورت مکانیزه نشاء شده است. 

وی همچنین از توزیع 1800 تن انواع نهاده های کشاورزی در بین کشاورزان شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: 1360 تن اوره و 270 تن فسفات و 70 تن پتاس توسط کارگزاران در بین کشاورزان توزیع شده و از ابتدای سالجاری بمنظور شخم شیار و تامین آب چاه های کشاورزی نسبت به تامین و توزیع 364070 لیتر انواع سوخت کشاورزی اعم از نفت گاز و نفت سفید اقدام شده است.

رئیس کارگروه آب و خاک شهرستان محمودآباد گفت: بمنظور حفظ اراضی کشاورزی و مبارزه با آفت ساقه خوار برنج در 2800 هکتار از اراضی این شهرستان مبارزه بیولوژیک آغاز شده و همچنین 1950 هکتار از اراضی شهرستان در امسال تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان محمودآباد همچنین از تجهیز و نوسازی 480 هکتار از اراضی شالیزاری در روستاهای بائوده علیا و خوردونکلا و زنگی کلا هراز پی با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال خبر داد و گفت: عملیات نقشه برداری اراضی شالیزاری روستاهای حاجیکلا علیا و سفلی و ملاکلا در سطح 400 هکتار به پایان رسید.

وی گفت: در سالجاری 120 تن سبوس گندم یارانه ای در بین دامداران شهرستان توزیع شده و 16 دستگاه نشاکاری با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال به کشاورزان محمودآبادی تحویل شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =