همه برج‌های مراقبت فرودگاه‌ها را دیده‌اند. ساختمان‌هایی بلند و مرتفع که دید کاملی به فرودگاه و پرواز هواپیماها دارند. مقام‌های شهر لندن می‌خواهند اما برج مراقبت جدید فرودگاه پایتخت انگلیس را در ساختمانی معمولی و در ۱۳۰ کیلومتری فرودگاه افتتاح کنند.

 به گزارش خبرآنلاین،مسئولین برج‌های مراقبت به صورت سنتی برای هدایت فرود آمدن یا بلند شدن هواپیماها باید مستقیماً به خود آن‌ها نگاه می‌کردند و به همین خاطر ساخت برج‌های مراقبت مرتفع با هزینه زیاد یک کار لازم بود. 

مقام‌های لندن اما حالا پروژه متفاوتی را برای جایگزینی برج مراقبت ۳۰ ساله فرودگاه لندن در نظر گرفته‌اند. مرکز جدید کنترل پرواز فرودگاه لندن قرار است  ۱۳۰ کیلومتر  دورتر از فرودگاه باشد. در این پروژه چندمیلیون دلاری، اطلاعات دوربین‌های ۳۶۰ درجه و حسگرها با کابل‌های نوری به این مرکز جدید منتقل می‌شوند. کارکنان مرکز کنترل ترافیک هوایی جدید، با استفاده از این فناوری‌های تازه نسبت به دید با چشم غیرمسلح، دید بسیار بهتر خواهند داشت و می‌تواند به صورت زنده تصاویر عریض و بسیار دقیقی از پروازها داشته باشند. 16 دوربین رصد فرودگاه و تامین تصاویر مورد نیاز را بر عهده خواهند داشت که قابلیت چرخش و زوم توسط کارکنان کنترل ترافیک هوایی را دارند.  



مقام های شرکت ارائه‌دهنده‌ خدمات ناوبری نتز (NATS) که مسئولیت این پروژه را بر عهده دارند اعلام کرده‌اند، یکی از برج‌های سنتی واقع در شهر همشایر تا سال 2019 به کار خود پایان خواهد داد و فناوری جدید جایگزین آن می‌شود. در سوئد هم این فناوری مورد استفاده قرار گرفته و قرار است برج مراقبت جدید از سال ۲۰۱۹ عملیاتی شود. 

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    10 4
    فقط کافیه هک بشه یا خرابکاری بشه و جان هزاران مسافر بیگناه به خطر بیافته