کارمندان قراردادی دولت از مزایای بخشنامه‌ای که به آنها امتیاز اضافی در مقابل سایر قبول‌شدگان آزمون استخدامی می‌داد محروم شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیوان عدالت اداری بخشنامه دولت مبنی بر دادن 2 تا 20 امتیاز به قبول شدگان آزمون استخدامی که کارمند قراردادی دولت هستند را به دلیل "برابری در فرصت استخدام" ابطال کرده است.
پیش از این از سوی دولت اعلام شده بود برای تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان قراردادی به رسمی، آنها باید در آزمون استخدامی شرکت کنند و البته تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شده است. تسهیلات در نظر گرفته شده، اختصاص 2 تا 20 امتیاز به آنها در مقایسه با سایر داوطلبان عادی بود که اخیرا این تسهیلات بنا به رای دیوان عدالت اداری، دیگر داده نمی شود.
در نشست امروز محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، خبرنگاری درباره ابطال بخشنامه دولت برای دادن امتیاز به کارکنان قراردادی خود در آزمون استخدامی توسط دیوان عدالت اداری پرسید. نوبخت در پاسخ گفت: درباره نخست، مصوبه دیوان عدالت اداری را ندیدم. دولت در حال تنظیم لایحه مدیریت خدمات کشوری است. در این لایحه چگونگی تبدیل کارکنان قراردادی به پیمانی و رسمی آزمایشی و قطعی مورد بررسی قرار گرفته است. دولت تلاش دارد امنیت شغلی را برای کسانی که سالها به صورت قراردادی مشغول ارائه خدمت در واحدهای دولتی هستند فراهم کند. از این جهت فکر می کنم با تنظیم و تکمیل لایحه مدیریت خدمات کشوری بتوانیم نسبت به ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان قرارداد اقدام کنیم.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =