ایرنا نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که مشاور سابق امنیت ملی دولت آمریکا اسناد درخواستی کمیته اطلاعات سنای آمریکا را به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته به این کمیته تحویل خواهد داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه شیکاگو تریبیون، این تصمیم مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی آمریکا روز گذشته در حالی اتخاذ شده است که مایکل کوهن وکیل شخصی دونالد ترامپ درخواست کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا را برای ارائه اطلاعات در این رابطه رد کرد. همچنین 'بوریس اپشتین' (Boris Epshteyn) یک عضو سابق کاخ سفید نیز تایید کرد که با وی در مورد اطلاعات در این زمینه به عنوان بخشی از تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا تماس گرفته شده است.

همکاری مایکل فلین اولین نشانه از این است که وی و کمیته مذکور در سنا به نقطه مشترک در مورد مسئله تحقیقات درباره احتمال مداخله روسیه در انتخابات سال گذشته آمریکا رسیده اند. بازرسان در کنگره آمریکا هچنان به دنبال اسناد کلیدی در مسیر انجام این تحقیقات هستند.

پیش از این یک مقام نزدیک به مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق ترامپ گفته بود که او درنظر دارد با استناد به متمم پنجم قانون اساسی آمریکا فراخوان شهادت در مورد پرونده روسیه در سنای این کشور را رد کند.

براساس متمم پنجم قانون اساسی آمریکا کسانی که در جایگاه شهادت نشسته و یا ارائه اسناد و مدارکی از آن ها درخواست شده است که می تواند به مجرمیت آن ها منتهی شود، می توانند از ارایه شهادت خودداری کنند.
فلین تاکنون تنها فردی است که از دایره اطرافیان ترامپ برای دادن شهادت درخصوص پرونده روسیه به سنای این کشور فراخوانده شده است.
پیش از این گزارش شده بود که فلین با استناد به همین متمم، از مصونیت قانونی استفاده کرده و حاضر نخواهد شد اسناد و مدارکی را که این کمیته خواستار آن ها شده، در اختیار آن ها بگذارد.

در حالیکه این کمیته سنا منتظر اسناد از سوی فلین است، دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه هر دو نتیجه گیری امور اطلاعاتی آمریکا را مبنی بر اینکه کرملین با هک کردن ای میل های کارزار دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا مداخله کرده است را، رد کرده اند.

پوتین در مصاحبه با روزنامه فیگارو مداخله روسیه در هک کردن این ایمیل ها را به شدت رد کرد. وی گفت که این اتهام تخیل ساخته شده توسط دمکرات ها بوده تا شکست خود را در انتخابات توجیه کنند.

شبکه سی ان ان نیز گزارش داد که یک شخصیت نزدیک به مایکل فلین روز گذشته اعلام کرد که فلین اسناد درخواستی از سوی کمیته اطلاعات سنا را به این کمیته ارائه می کند که اولین سری از اسناد را تا تاریخ ششم ژوئن( 16 خرداد) تحویل خواهد داد.
این منبع تصریح کرد که وکلای فلین روز سه شنبه به این کمیته سنا اعلام کردند که موکلشان به احضاریه های کنگره پاسخ داده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =