پارک ملت خرم آباد با حضور شهردار و اعضای شورای شهر افتتاح شد

طی مراسمی با حضور اعضای شورای شهر ،شهردار و جمعی از شهروندان پارک ملت در محله کرگانه افتتاح گردید

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،شهردار خرم آباد در این مراسم در سخنانی گفت: خوشبختانه اجرایی شدن پروژه های کلان شهر خرم آباد آینده روشنی را برای این شهر ترسیم کرده است.

یحیی عیدی بیرانوند در آیین افتتاحیه بوستان محله ای ملت با بیان اینکه درصد بالایی از درآمدهای شهرداری هزینه اجرایی شدن پروژه های کلان شهری شده است گفت: درآمد اصلی شهرداری ها را عوارض شهری و وصول مطالبات شهروندی تشکیل می دهد که مدیریت شهری طی این دوسال تمام تلاش خود را معطوف به طراحی و اجرای پروژه های کلان شهری کرده است.

عیدی بیرانوند  ضمن اشاره به اینکه درصد بالایی از درآمد شهرداری ها را وصول عوارض شهری دربرمی گیرد تصریح کرد: طبق آمار ها مشارکت مردم در حوزه شهری خیلی مناسب نیست چرا که با وجود 175 هزار ملک شهری، فقط عوارض 7500 ملک (۷%) پرداخت می شود.

وی گفت: رتبه بودجه شهر خرم آباد در این دوره از 30 به 27 بهبود یافته است ودر بحث درآمدی،شهرداری 100میلیارد مطالبات از اشخاص حقیقی وحقوقی دارد.
درآینده حدود 300میلیارد درآمد از پروژه های مشترک برای شهرداری کسب خواهد شد.

وی اقدامات مدیریت شهری در توسعه سرانه فضای سبز شهری را مطلوب ارزیابی کرد و افزود:با تلاش مجموعه شهرداری سرانه فضای سبز خرم آباد به 2 برابر رسیده است.

شهردار مرکز استان اظهار کرد:تلاش مدیریت شهری تمرکز بر توسعه فضای سبز شهری و ایجاد زیرساخت های مبلمان شهری بوده است به طوری که پیش از این در برخی مناطق با وجود33هزار نفر جمعیت حتی یک متر فضای سبز وجود نداشت.
وی بیان کرد : یکی از بزرگترین پروژه های فضای سبز شهری که در این دوره اجرایی شد، پارک کوهستانی محله پشته حسین آباد در منطقه 3شهری با 20هزار جمعیت است که پیش از این فاقد فضای سبز مناسب برای اهالی بود.

عیدی بیرانوند با اشاره به توسعه سرانه فضای سبز شهری در خرم آباد، مجموعه پروژه های آبشار طلایی،بوستان فرهنگ ماسور،پارک کاسیت و بوستان های محله ای را از اهم فعالیت های خدمات مدیریت شهری دانست و اظهار کرد:با وجود چنین پروژه هایی آینده روشنی برای شهر خرم آباد ترسیم شده است.

شهردار خرم آباد درادامه با اشاره به زیر ساخت های تسهیل تردد شهری افزود:احداث پل شهید صارمی یکی از مهمترین اقدامات شهرداری در جهت تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی در شهر خرم آباد شده است.

عیدی بیرانوند در پایان افزود :شورای شهردوره چهارم توجه ویژه ای به مناطق محروم وحاشیه نشین شهر داشته که احداث بوستان ملت از نمونه های بارز این توجهات است

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 672430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =